گناباد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید با الگوپذیری از شخصیت بهلول در برابر سیاستهای خصمانه دشمنان و برای گسترش ارزشها ثابت قدم ایستاد.

با الگو  پذیری از شخصیت بهلول در برابر سیاستهای خصمانه دشمنان ثابت قدم باشیم

آیت الله سید احمد علم الهدی یکشنبه شب در مراسم سیزدهین سالگرد درگذشت علامه بهلول گنابادی در مرقد آن مرحوم در گناباد افزود: دشمنان طی 40 سال گذشته با ترفندهای مختلف نتوانستند به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی آسیب بزنند لذا امروز معیشت، اقتصاد جامعه و مردم را هدف قرار داده اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به داشته‌های خودمان توجه شود و نباید نگاه ما به‌خارج از مرزهای کشور باشد؛ گفت: آمریکا که در اطراف ما مثل سگ پارس می‌کند و جسارت حمله به ایران را ندارد به این سبب است که نمی‌تواند موازنه قدرت نیروی انسانی را تحلیل کند.

وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند؛ ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی قدرتمندترین نظام در جهان است و این قدرت نتیجه حمایت مردم از نظام جمهوری است.

وی افزود:جامعه ما تا آنجایی می تواند در خط ضداستکباری خود تداوم یابد که مسائل معیشتی مانع نباشند. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از چهار سال پیش اقتصاد مقاومتی را راهکار مهمی برای توسعه، رونق اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان دانستد و راهکارهای عملیاتی آن را در بخشهای گوناگون تبیین کردند ولی در عرصه های مدیریتی به خوبی به این مهم عمل نشد.

امام جمعه مشهد همچنین گفت: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف از جمله جنگ اقتصادی در صدد ضربه زدن به نظام هستند خصوصیات شخصیتی بهلول گنابادی الگوی مهمی برای مقابله با ترفندهای مستکبران است. بهلول معیشت خود را بسیار زاهدانه تنظیم و ساده زندگی می کرد و نگذاشت که مسائل معیشتی و دل بستگی به مسائل دنیوی مانعی برای ترویج ارزشهای اسلامی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم دشمنان و ایادی آنها شود.

وی افزود: حال که همت جهادی برای رفع مشکلات در برخی مسئولان وجود ندارد مردم باید با ساده زیستی و تاسی به الگوی شخصیتی علامه بهلول دشمنان را در جنگ اقتصادی مانند سایر ترفندهایشان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ناکام بگذارند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص مشکلات گناباد اظهار کرد: مشکلات مدیریتی شهرستان فردا در شورای اداری مطرح می‌شود و مردم مشکلات خود را با نامه به دفتر امام‌جمعه گناباد بفرستند تا در حد امکان رسیدگی و برطرف شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی  نیز در این مراسم اظهارکرد: نیاز امروز کشور ما کار کردن به سبک بهلول برای خدمت به مردم است.

حمید بنایی  افزود: بهلول سمت و جایگاهی نداشت ولی امروز شاهد حضوری چشم گیر مردم در سالگرد بهلول هستیم که باید دلایل علاقه مردم به بهلول کارشناسی شود.

وی تصریح کرد: توصیه بهلول به کارمندان دولت در سال های ۷۵ این بود که نکند که میز شما را بگیرد و شما باید برای مردم کار کنید.

بنایی با اشاره به حضور شخصیت های مختلف در مراسم سالگرد بهلول عنوان کرد: متاسفانه تاکنون بودجه مشخصی برای ساخت مرقد بهلول وجود نداشته که انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه ای به این مکان داشته باشند.

وی افزود: تنها بودجه ای که تخصیص یافته در سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت گاز کشی مرقد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.