قدس آنلاین: رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: تجویز مجموعه از داروها برای بیماران بستری یا افراد زیر ۱۲ سال هم‌چنان مورد تعهد بیمه‌هاست.

پوشش بیمه‌ای داروهای سرطانی؛ تنها برای افراد زیر ۱۲ سال

به گزارش قدس آنلاین غلام‌حسین دهقان در رابطه با چرایی خارج‌شدن برخی از داروهای بیماران سرطانی از پوشش بیمه، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و شروط تعهد داروها در شورای عالی بیمه که متشکل از رئیسان بیمه‌ها شامل وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... است، صورت پذیرفته و سپس پیشنهادات مربوط به شروط تعهد داروها در هیئت دولت و با حضور همه وزیران مطرح می‌شود و پس از تأیید، به‌صورت مصوبه هیئت وزیران به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام می‌شود.

وی افزود: داروهای بیماران مبتلا به سرطان مغز هم‌چون آمپول، آواستین و... جزء داروهای بدون نسخه (otc) بوده که مردم می‌توانند به‌ صورت مستقیم و بدون داشتن نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنند. گفتنی است تجویز این مجموعه از داروها برای بیماران بستری یا افراد زیر ۱۲ سال هم‌چنان مورد تعهد بیمه‌هاست.

دهقان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خدمتی که در این راستا به بیمارن سرطانی شده است، پرداخت فرانشیز حدود ۱۰ درصدی نسبت به دیگر بیماران عادی است که فرانشیز پرداختی به آن‌ها ۳۰ درصد است. هم‌چنین بروزرسانی پروتکل‌های درمانی در زمینه داروهای شیمی‌درمانی که به‌ وسیله وزارت بهداشت به همه بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ شده ضمن توجه به مؤثر بودن دارو جهت این بیماران، به هدفمندکردن مصرف این داروها و عدم تحمیل هزینه به بیماران نیز نظر خاصی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.