قدس انلاین-امروز برنامه «حالا خورشید» میزبان موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران بود.

بچه های باران در برنامه حالا خورشید/کیانیان: فعالیت های ما کاملا فرهنگی است /رشید پور: لطفا بگین من ازشما پولی نگرفتم

به گزارش قدس انلاین حمید کیانیان مدیر عامل موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران (گروه تئاتر معلولین جسمس حرکتی) مشهد به همراه مدیر روابط عمومی و دوتن از اعضای توانمند این موسسه مهمان برنامه «حالا خورشید» بودند تا از طریق این برنامه در خصوص فعالیت های این موسسه صحبت کنند.

حمید کیانیان در توضیحی کوتاه درابتدای صحبت هایش در خصوص فعالیت های موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران گفت: فعالیت های این موسسه کاملا فرهنگی است که با توانمند کردن معلولین تلاش می کند آن ها را از مصرف کننده به فردی مولد و تولید کننده تبدیل کند.

این هنرمند فعالیت های هنری از قبیل اجرای نمایش و موسیقی و آموزش صنایع دستی را به افراد معلول راه هایی عنوان کرد که آن ها را تبدیل به مولدهایی توانمند می کند.

کیانیان گفت: معمولا بچه های معلول وقتی به دنیا می آیند خانواده خودشان را مقصر می دانند و خانواده برای جبرای این نقص همه امکانات را در اختیار آن ها می گذارد این بچه ها وقتی وارد جامعه  می شوند شرایط را متفاوت از خانه می بیند چون جامعه هیچ امکانی در اختیار آن ها نمی گذارد از نگاه او رفتارهای مردم تا فضای اجتماعی و مبلمان شهری هیچ کدام برای او ساخته نشده اند و حتی این تضاد و تفاوت باعث تلقین جمله نتوانستن و پنهان ماندن توانمندیهای او می شود.

مدیرعامل موسسه باران با بیان اینکه در این شرایط  هنرهایی مثل تئاتر و موسیقی عامل نجات فرد آسیب دیده می شود، فعالیت های هنری این موسسه را در جهت بازیابی توامندی های از دست رفته برای افراد آسیب دیده عنوان کرد و گفت: این موسسه  شرایطی برای فرد آسیب دیده فراهم می کند تا فرد متوجه توانمندی هایش شود و به جای دیدن ضعف ها، در جهت دیدن و شکوفایی استعدادهایش تلاش کند.  

کیانیان همچنین گفت عده ای از افراد آسیب دیده ای که به این موسسه وارد می شوند وارد عرصه های تئاتر و موسیقی می شوند اما عده ای دیگر وارد قسمت های اشتغالزایی و بازاریابی می شوند. ما به این عده صنایع دستی آموزش می دهیم و با راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی این توانمندان، به فروش این صنایع و محصولات می پردازیم. 

به گفته وی اجرای تئاتر و موسیقی و فروش هنرهای دستی توانمندان این موسسه باعث درآمدزایی این افراد و ادامه مسیر موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران می شود.

در ادامه برنامه «حالا خورشید» دو تن از هنرمندان موسسه بچه های باران به اجرای برنامه و هنرنمایی پرداختند که با تشویق رضا رشیدپور و عوامل اجرایی و پشت صحنه این برنامه همراه شد.

رضا رشیدپور در ادامه گفتگو با عوامل اجرایی موسسه بچه های باران تاکید کرد لطفا حتما بگین من از شما پولی نگرفتم بابت تبلیغ موسستون چون این روزها خیلی زود شائبه ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.