ابوالفضل ابوترابی اظهار داشت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان چند سری به صحن آمد اما نوبت رسیدگی آن به تأخیر افتاد اما فکر می‌کنم این لایحه تا یکی دو ماه آینده تبدیل به قانون شود. باید گفت تخصصی کردن نحوه تحقیق و تفحص در دادگاه‌ها وجه مثبت رسیدگی به جزئیات این لایحه بود.

اتمام بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا هفته آینده/ تشکیل پلیس اطفال، وجه مثبت رسیدگی به لایحه

ابوالفضل ابوترابی در مصاحبه با «قدس آنلاین» درباره جزئیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و روند رسیدگی این لایحه، اظهار داشت: از مجموع ۵۱ ماده لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، رسیدگی و بررسی به حدود ۲۰ ماده را به خوبی پیش رفته و در مجموع رضایت بخش است و رأی خوبی هم آورد. پیش بینی این است که ظرف هفته آینده بتوان بررسی این لایحه را به اتمام رساند و پس از آن شورای نگهبان باید در این باره اظهار نظر کند و ۱۵ روز پس از آن در روزنامه رسمی چاپ می‌شود. درنهایت فکر می‌کنم این لایحه تا یکی دو ماه آینده تبدیل به قانون شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از دوره مجلس هفتم تاکنون در دستور کار کمیسیون حقوقی بوده و بارها مورد بررسی و مداقه قرار گرفته و چندین بار نیز اصلاح شده است. این لایحه چند سری به صحن آمد اما نوبت رسیدگی آن به تأخیر افتاد اما خوشبختانه کم کم در حال رسیدن به نتیجه مورد نظر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مواد لایحه قابل تأمل است و تعدادی از مواد که تاکنون برایشان مجازات تعبیه نشده بود، مجازات وضع شد و این نکته مثبتی بود که اتفاق افتاد.

ابوترابی ادامه داد:  تخصصی کردن نحوه تحقیق و تفحص در دادگاه‌ها نیز دیگر وجه مثبت رسیدگی به جزئیات این لایحه بود. گرچه در حوزه تحقیق در دادگاه‌های اطفال چنین قوانینی موجود است، منتهی در رابطه با ضابطین این امر کاری تخصصی صورت گرفت و پلیس اطفال که زیر مجموعه پلیس می‌باشد تشکیل شد. بحث تشکیل پلیس اطفال، اقدامی حقوقی و تخصصی است که گروهی متشکل از انواع نگرش‌های تخصصی از دستگاه‌های ذیربط همچون کمیته امداد، بهزیستی، آموزش  و پرورش، دادگستری و صدا و سیما برای بررسی و ساماندهی آن دور هم جمع شدند و درنتیجه اقدام مثبتی در حال انجام است.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.