گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، گفت : از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاهای تحت پوشش استان، حدود ۳۰ درصد از تاسیسات به خاطر تمام شدن عمر مفید مستهلک و فرسوده هستند.

فرسودگی ۳۰ درصدی شبکه های آبرسانی روستایی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفار گیلان محبعلی رنج ور ، با بیان اینکه مقوله تلفات آب به عوامل مختلفی بستگی دارد، اظهار کرد: فرسودگی تاسیسات خط انتقال یکی از عمده ترین عوامل تلفات آب است که در استان گیلان نیز چشمگیر است.

وی افزود: از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاهای تحت پوشش استان، حدود ۳۰ درصد از تاسیسات به خاطر تمام شدن عمر مفید مستهلک و فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان،  با اشاره به فرسودگی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه های آبرسانی روستایی استان، گفت: هر ساله کار نوسازی و بازسازی شبکه ها را با توجه به اعتبارات این حوزه از ردیف استانی انجام می دهیم. البته با محدودیت منابع مالی رو به رو هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سعی داریم از منابع ملی برای نوسازی و بازسازی شبکه های آبرسانی روستایی بهره بگیریم، زیرا این تاسیسات مربوط به دوره فعالیت جهادسازندگی است، اما امروزه کار نوسازی و بازسازی با استفاده از مطالعات دقیق و به کارگیری شیرآلات و تجهیزات به روز انجام می گیرد که نقش اساسی در مدیریت مصرف دارد.

رنج ور، با بیان اینکه به دنبال ایجاد شبکه کاملا پایدار در روستاها هستیم، یادآور شد: در سال جاری ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی داشتیم که ۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت لذا برای پروژه های نوسازی و بازسازی شبکه ها به اعتبارات ملی نیاز داریم.

مدیرعامل آبفار گیلان، از پیش بینی نوسازی و بازسازی سالانه ۵۰۰ کیلومتر از شبکه های آبرسانی روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال بهبود شیوه مصرف از طریق ظرفیت رسانه ها، دهیاران و آبداران در سطح روستاها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.