ساعاتی پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با روحانی دیدار کند، وزیر خارجه‌اش در یک مصاحبه، برای این دیدار شرط تعیین کرد.

پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط ترامپ با روحانی دو ساعت بیشتر عمر نکرد/ پمپئو دوباره برای ایران شرط گذاشت!

به گزارش قدس آنلاین، در حالیکه رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در ادامه مواضع متناقض خود مدعی شد که حاضر است در هر کجا و هر زمان، بدون هیچ پیش‌شرطی با روحانی دیدار کند، ساعاتی بعد وزیر خارجه‌اش در مصاحبه با شبکه CNBC برای مذاکره بدون پیش‌شرط او با روحانی شرط گذاشت و آن را به تغییر رفتار ایران منوط کرد.

وبسایت خبری هیل گزارش داد حدود دو ساعت پس از آنکه دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر ایتالیا در کاخ سفید در پاسخ یک خبرنگار گفت که حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با رئیس‌جمهور ایران در هر زمان و هر کجا که آنها (ایران) بگویند، دیدار کند، مایک پمپئو، وزیر خارجه او، در یک گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی CNBC تاکید کرد که از ملاقات ترامپ با روحانی حمایت می‌کند اما مجموعه‌ای از شروط را برای تحقق این دیدار فهرست کرد!

او گفت: "ما قبلا هم گفته‌ایم، رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانی‌ها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار خود هستند، اقدامات خشونت‌آمیز را متوقف کنند و بپذیرند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کند، آنگاه رئیس‌جمهور آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند."

پمپئو در ماه مه نیز پس از خروج آمریکا از برجام، شروط دوازده‌گانه‌ای را برای مذاکره با ایران بر سر یک توافق جدید مطرح کرد که بسیاری در داخل آمریکا آنها را "غیرواقع‌بینانه" و "توهم‌آمیز" توصیف کردند. (جزئیات بیشتر)

این اظهارت وزیر امور خارجه آمریکا تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ترامپ در مقابل خبرنگاران گفت حاضر است "بدون هیچ پیش‌شرطی" با روحانی ملاقات کند.

وی در حالیکه در کنار جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا ایستاده بود، ادامه داد: قطعا مایلم با آن‌ها (مقامات ایران) ملاقات کنم. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم می‌خواهم. هیچ پیش‌شرطی هم نمی‌گذارم!

رئیس‌جمهور آمریکا در عین حال در ادامه مواضع خصمانه‌اش علیه کشورمان افزود: ما از همه کشورها دعوت می‌کنیم برای پایان دادن به اقدامات ایران در منطقه به این کشور فشار بیاورند.

پیشنهاد ملاقات ترامپ به روحانی حدود یک هفته پس از جنگ لفظی آنها با یکدیگر صورت گرفت. ابتدا رئیس‌جمهور ایران هشدار داد که جنگ با ایران، مادر تمام جنگ‌هاست و سپس ترامپ در توییتر از او خواست که دیگر آمریکا را تهدید نکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.