اصفهان- رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: در حج تمتع امسال تعداد ۵ هزار و ۷۹۱ نفر در قالب ۴۱ کاروان (۱۲ کاروان مدینه قبل و ۲۹ کاروان مدینه بعد) از استان اصفهان به حج تمتع اعزام خواهند شد و ۲۱۴ نفر عوامل اجرایی زائران را همراهی خواهند کرد.

در حج تمتع امسال بیش از  ۵ هزار اصفهانی حاجی می‌شوند

غلامعلی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در حج امسال سه کاروان از چهارمحال و بختیاری در قالب ۴۵۱ نفر و یک کاروان مهمان از استان یزد در قالب ۱۴۰ نفر به آمارزائران اعزامی از استان اصفهان اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه مدت زمان اقامت زائران خانه خدا ۳۱ تا ۳۲ روز خواهد بود، افزود: پروازهای رفت زائران از ۸ تا ۱۹ مردادماه و پروازهای برگشت از ۸ تا ۲۱ شهریورماه انجام می شود.

رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: زائران از ۴۸ ساعت قبل از پرواز و ۷۲ ساعت پس از پرواز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی خبر از اجرای طرح تکریم زائر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خبر داد و گفت: برای اجرای طرح تکریم زائران پیش بینی های لازم انجام شده است.

زاهدی تصریح کرد: جوان ترین زائر حج امسال از استان اصفهان ۱۵ ساله متولد ۱۲ اردیبهشت ۸۲  و مسن ترین آنها بانوی ۸۸ ساله متولد ۹ فروردین ۱۳۰۹ است.

وی با بیان اینکه هر زائر می تواند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب ارزی که از سوی مدیر کاروان ها اطلاع رسانی شده، مراجعه و مبلغ ۲۰۰ دلار مصوب به نرخ روز بانک مرکزی دریافت کنند، اظهارکرد: اگر در طول سفر صرفه جویی ارزی انجام شود، هزینه صرفه جویی شده احتمالی به زائران برگشت داده نخواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به دلایل تفاوت هزینه سفر زائران گفت: دلیل تفاوت هزینه سفر فقط در اجاره هتل و بلیت هواپیما در ایستگاه های مختلف است و در سایر هزینه های سفر حج هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمان ابتدای عملیات حج تمام هزینه ها با دلار ۳۹۰۰ پرداخت شده و برای ارز همراه زائران مذاکراتی صورت نگرفته است.

زاهدی با بیان اینکه برای کاروان های مدینه قبل ۱۰ جلسه و مدینه بعد ۱۲ جلسه آموزشی برگزار می شود، گفت: در همایش بزرگ زائران استان نیز  نکات امنیتی و ایمنی، موارد پزشکی، انتظامی و بهداشتی که باید زائران خانه خدا رعایت کنند، به آنها گوشزد می شود.

وی به زائرانی که دارای بیماری خاص هستند توصیه کرد داروهای مورد نیاز خود را به اندازه یک ماه و نیم با نسخه پزشک معالج همراه داشته باشند، همچنین داروهای اعصاب و روان غیر کدئین دار بیمار باید توسط پزشک معالج به زبان عربی نوشته شود.

رییس سازمان حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه همراه داشتن فیش عوارض خروج از کشور در فرودگاه ضروری است، گفت: زائران باید در طول سفر کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند، مراقب کارت ملی و کارت تردد خود باشند، خرید سوغات خود را با محوریت خرید کالای ایرانی انجام داده و در طول سفر به افراد ناتوان کمک کنند.

وی تاکید کرد: رعایت شئونات و حجاب اسلامی همچنین قوانین و مقررات کشور عربستان برای زائران ایران الزامی است و آنها باید از ایجاد اقداماتی که مورد حساسیت کشور میزبان است، خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.