اصفهان- فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بسیج تلاش کرده است در سیاستگذاری‌های راهبردی که در سازمان بسیج مستعضفین کشور انجام شده، بستر بروز خلاقیت‌ها و رشد و نمو استعدادها تقویت می‌شود.

بسیج بستر بروز خلاقیت‌ها و رشد و نمو استعدادها است

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامرضا سلیمانی صبح سه‌شنبه  در آیین افتتاحیه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج اصفهان و رونمایی از آثار هنری این مرکز، با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای آفرینش‌های هنری در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: استان اصفهان یکی از مراکز مهم فرهنگی جهان اسلام و کشور محسوب می‌شود و ما از یک تکیه‌گاه قدرتمند انقلابی، مذهبی، هنری و هم‌چنین از حضور جوانان متدین و با ذوق و سلیقه در استان اصفهان برخوردار هستیم.

‌وی با تاکید بر اینکه باید بستر خلاقیت‌ها و رشد و نمو استعدادها را فراهم کرد، ادامه داد: در این زمینه بسیج تلاش کرده است در سیاستگذاری‌های راهبردی که در سازمان بسیج مستعضفین کشور انجام شده، به این موضوع توجه کند و استان اصفهان نیز تلاش می‌کند در حد توان خود کم کم این بستر را تقویت کرده و با همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های استان که در این موضوع به نحوی دخیل یا بسترساز هستند، هم‌افزایی داشته باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: بسیج، بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد دنیا محسوب می‌شود و هیچ کشوری سازمانی به وسعت بسیج ندارد، اگر بتوانیم شرایط و بسترهای لازم در این زمینه را در استان فراهم کنیم در شناسایی استعدادها در جهت خلاقیت‌های هنری، بسیج بهترین ظرفیت و شرایط را دارد و به رشد هنر  کمک زیادی می کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تهاجم فرهنگی بود و رشد فناوری اطلاعات و دسترسی همه افراد به آن نیز وجود داشت اما نیروها و هنرمندان انقلابی توانسته‌اند با خلق آثار هنری انقلابی تا حدود زیادی به نیازهای زمانه پاسخ دهند.

وی گفت: واقعیت امر این است که نیازهایی که در حال حاضر وجود دارد بسیار گسترده‌تر، عمیق‌تر و متنوع‌تر است و باید به این نیازها توجه کنیم. اگر به نیازهای مردم در ابعاد هنری توجه نداشته باشیم طبیعتا با دسترسی‌های که در اختیار مردم وجود دارد، آن‌ها نیازمندی‌های خود را از سایر منابع تامین می‌کنند و موقعیت برای افردادی که قصد سواستفاده از فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ خود در قالب هنر دارند، ایجاد می شود.

سلیمانی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای ما بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: مرکز صدا و سیمای استان اصفهان همیشه همکاری‌های خوبی با سپاه داشته است. همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان، دستگاه‌هایی از جمله تبلیعات اسلامی و اصحاب رسانه نیز از اهمیت بسیار بسزایی برای ترویج فرهنگ و هنر و انعکاس ذوق هنری جوانان بسیجی دارد.

آنتن را در اختیار بسیجیان می‌گذاریم

در ادامه این مراسم مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان گفت: بحران سیاسی، نظامی و اقتصادی بحران نخست کشور نیست، بلکه نظام سلطه، بحران هویتی، معرفتی و دور کردن نسل‌های سوم و چهارم از ریشه‌های انقلاب را برای ما ترسیم کرده است.

مسعود احمدی افزادی با بیان اینکه امروزه بحران  سیاسی، نظامی و اقتصادی بحران نخست ما نیست، اظهار کرد: چیزی که امروزه در نظام سلطه برای ما ترسیم شده است بحران هویتی، معرفتی، ارزش‌مدارانه و دور کردن نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی از ریشه‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه شرایط امروزه مصداق بازگشت به جهاد اکبر، بازگشت به هویت ارزش‌مدارانه و اسلام ناب است، ادامه داد: بسیح در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است و کارهای مهم‌تری را نیز در دست انجام دارد. سابقه بسیار خوب و موثر در حوزه رسانه ملی با سازمان اوج از این فعالیت ها و نمونه‌ای از یک هنر متعهدانه است.

مدیرکل صداو سیمای استان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان اصفهان، تصریح کرد: این اتفاق مبارک با تدبیر فرماندهی سپاه استان شکل گرفته است و ورود سازمان بسیج به این عرصه را به فال نیک می‌گیریم. در جشنواره اولین تولیدات پویانمایی کشور  شاهد دو نمونه از تولیدات با ارزش بسیجیان بودیم که تحسین همگان را در سطح کشور برانگیخت. معتقدم این موضوع مقدمه‌ای برای کسب توفیقات بیشتر در این زمان حساس و بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه رادیو به‌عنوان فراگیرترین رسانه‌ای است که با وجود کسرت رسانه‌ها، کماکان در دسترس همه مردم قرار دارد، گفت: در این زمینه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان اصفهان می‌تواند با هماهنگی معاونت صدای سازمان صدا و سیما کارها، پادکست‌ها و بسته‌های مردم‌مدار و بسیار خوبی را تولید کند.

احمدی افزود: در حوزه خبر باید سازمان خبری منسجم مبتنی بر اخبار مردم داشته باشیم. مجموعه معاونت صدا و سیمای استان که امروزه نشانه آغازین خبر را با همکاری سازمان بسیج آماده کرده است زمینه بسیار خوبی برای استفاده از خبرنگاران بسیجی است، چرا که خبرنگاران بسیجی می‌توانند رکن کار خبر باشند. گزارشگران بسیجی در رادیو و خبرنگاران بسیجی در تلویزیون می‌توانند کاملا با ما همراه شوند و آنتن در اختیار آنها است.

مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان اصفهان با اعلام خبر راه‌اندازی بزرگ‌ترین استودیوی خبر کشور در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: مقدمات راه‌اندازی استودیوی کاملا مجهز و جدید برای خبر فراهم شده است.

احمدی افزادی با بیان اینکه صدا و سیما در عرصه فضای مجازی آمادگی انجام کار بسیجی خواهیم دارد، افزود: معاونت فضای مجازی این اداره کل می تواند با همکاری بسیجیان اقدامات جدی و بسیار مویرگی را در فضای نبرد نامتقارن انجام دهد. باید در این فضای نامتقارن، نامتقارن حرکت کنیم و نمی‌شود در مقابل حریف کاملا پیچیده و مسلح به همه ابزارهای ناجوانمردی، برخورد ساده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه ستاد خوبی شکل گرفته است، مجمع بچه‌های ارزشی در حوزه فضای مجازی با عنوان "مجمع فضای مجازی شفاف" شکل گرفته که امیدواریم به زودی به کانالی با بیش از یک میلیون فالووِر(دنبال کنندۀ) همراه و پیرو رسانه‌ای داشته باشیم، گام نخست ما رسیدن به یک میلیون همراه و عضو در این کانال است.

مدیرکل صدا و سیمای استان تصریح کرد: در حوزه سیما نیز می‌توان از تمام طرفیت هنری بسیج استفاده کنیم و حوزه سیما در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به سه پروژه در حال انجام در حوزه سیمای استان گفت: سریال تاریخی و ملی آقانورالله نجفی در ۲۶ قسمت با عنوان روایت ناتمام در حوزه اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی در حال تولید است. نگارش متن سریال بزرگ و تاریخی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نیز به‌عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب آغاز شده است. هم‌چنین مستند تاریخی چهلستون همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب با موضوع بررسی ۴۰ شخصیت بزرگ انقلاب در اصفهان در دست کار است.

احمدی افزادی گفت: سازمان صدا و سیمای استان اصفهان آمادگی دارد به‌عنوان یک پروژه عملی در حوزه کارهای نمایشی یکی از مجموعه‌های بزرگ تلویزیونی در مورد شهید خرازی، شهیدهمت، شهید کاظمی یا شهید حججی را به تصویر بکشد تا دینی که شهدا بر گردن جامعه دارند تا حدی ادا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.