معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سیاست‌های اقتصادی جدید توسط تیم اقتصاد دولتی در این هفته ارائه می‌شود.

سیاست‌های اقتصادی جدید دولت تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری در فرودگاه کرمانشاه اظهار داشت: با تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی باید سیاست‌های متناسب با شرایط جدید تهیه شود و حتی اگر رئیس‌کل بانک مرکزی تغییر نمی‌کرد با توجه به شرایط جدید که بر اقتصاد کشور حاکم شده نیازمند سیاست‌های جدید اقتصادی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سیاست‌های اقتصادی جدی در این هفته توسط توسط رئیس‌کل بانک مرکزی و تیم اقتصاد دولتی ارائه ‌می‌شود زیرا سیاست‌های اقتصادی باید توسط تیم اقتصادی دولت و متناسب با شرایط جدید پیشنهاد شود.

جهانگیری از مردم استان کرمانشاه به‌عنوان مرزداران غیور ایران که همواره پشتوانه بزرگی برای ایران اسلامی در این منطقه بوده‌اند یاد کرد و افزود: در جنگ تحمیلی نیز شاهد رشادت‌های تاریخ‌ساز مردم کرمانشاه بودیم و یکی از حوادث تلخ کشور زلزله استان کرمانشاه بود که سال گذشته رخ داد و گستره آن بسیار وسیع بود و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان را در بر گرفت. 

وی با اشاره به اینکه در زلزله استان کرمانشاه عمق فاجعه بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: کنار این تلخی‌ها، یک انسجام ملی در سراسر کشور به‌وجود آمد و همه مردم خود را کنار مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه احساس کردند و برای حل مشکلات مردم زلزله‌زده حاضر شدند و مردم سراسر کشور و نیز نخبگان جامعه همگی برای کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه حاضر شدند و یک اتفاق استثنایی و کم‌سابقه در تاریخ رقم خورد که این‌گونه مردم برای کمک به زلزله‌زدگان نقش‌آفرینی و ابراز همدردی کردند.

وی با تأکید بر اینکه "اگر ما در همه مشکلات کشور این انسجام و نمایش وحدت و یکپارچگی را داشته باشیم همه مشکلات را به‌خوبی پشت سر خواهیم گذاشت"، گفت: همه نهادهای رسمی کشور و مسئولان از بالاترین رده مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و سایر مسئولان از لحظات نخست زلزله کنار مردم بودند و با آنان همدردی کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده دو برنامه را در پیش گرفت، گفت: برنامه نخست اسکان موقت بود که با توجه به سردسیر بودن منطقه و بارندگی‌های زیاد، دولت برای نخستین بار اسکان موقت به‌صورت کانکس را انجام داد که کار بسیار بزرگی انجام شد و در مقطعی کوتاه بیش از 15 هزار کانکس مستقر شد.

وی افزود: پس از این برنامه بلافاصله باید دوره اسکان دائم شروع می‌شد که براساس گزارش‌های واصله واحدهایی که به‌صورت کامل تخریب شده بود و تعداد آنها حدود 30هزار واحد شهری و روستایی بود مراحل ساختشان آغاز شده و واحدهایی که نیازمند تعمیرات بودند و تعداد آنها نیز 60 هزار واحد بود از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

جهانگیری با اشاره به بهره‌برداری 5 هزار واحد مسکونی روستایی که تکمیل شده است، گفت: بقیه واحدها نیز در دست ساخت هستند که باید به‌سرعت تکمیل شوند تا امسال در زمستان واحدی در روستایی نباشد که تکمیل نشده باشد و در این سفر با استاندار و مسئولان استان مشکلات پیشِ‌روی بازسازی مناطق زلزله‌زده را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.