قدس انلاین : رتبه اول کنکور سراسری در رشته تجربی گفت: به‌هیچ‌وجه در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده‌ام، نه امسال و نه سال‌های دوم و سوم دبیرستان، فکر هم نمی‌کنم این کلاس‌ها خیلی مؤثر باشد.

کلاس‌های کنکور در کسب رتبه اول اصلا مؤثر نیست
 امیررضا براتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران لطف خدا، تلاش‌های فردی و حمایت‌های روحی پدر و مادرش را عامل موفقیت در کنکور ۹۷ دانست و گفت: روزهای مدرسه ۶ تا ۷ ساعت مطالعه انجام می‌شد، اما در روزهای تعطیل به ۱۰ تا ۱۱ ساعت می‌رسید.

رتبه اول کنکور سراسری در رشته تجربی با اشاره به‌این موضوع که از شبکه‌های مجازی، سایت‌های مختلف ورزشی و فناوری در این ایام استفاده کرده است؛ بیان کرد: در سال جاری فقط تک بعدی درس نبوده است، بلکه روزی نیم تا یک ساعت از اینترنت و تلویزیون استفاده کرده‌ام.

وی با یادآوری اینکه منبع درسی‌اش کتاب‌های درسی و آزمون های آزمایشی بوده است؛ تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده‌ام، نه امسال و نه سال‌های دوم و سوم دبیرستان، فکر هم نمی‌کنم این کلاس‌ها خیلی مؤثر باشد.

براتی یادآور شد: از سی‌دی و کلاس خصوصی استفاده نکردم، اما پیشنهاد می‌کنم، دانش‌آموزان از آزمون‌های آزمایشی استفاده کنند تا برای کنکور موفق شوند.

رتبه اول کنکور سراسری در رشته تجربی با توصیه به دیگر دانش‌آموزانی که در آستانه کنکور قرار دارند؛ گفت: تلاش روزافزون و اعتماد به‌نفس می‌تواند در موفقیت مؤثر بوده و باید این اطمینان در ذهن پرورش پیدا کند.

خوداتکایی و اعتماد به‌نفس عامل موفقیت انسان‌ها

فرماندار قوچان هم در این دیدار با بیان اینکه برنامه‌ریزی، توکل بر خدا، اعتقاد و باور عناصر موفقیت رتبه اول کنکور تجربی است؛ گفت: خوداتکایی و اعتماد به‌نفس هم می‌تواند در موفقیت هر انسانی مؤثر باشد.

علیرضا قامتی با اشاره به‌این مطلب که فراهم کردن آرامش توسط خانواده نیز در این موفقیت اثرگذار بوده است؛ بیان کرد: این دانش‌آموز موفق از سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی توانست موفقیت را به‌دست آورد و پشت کار نیز مؤثر است.

وی با یادآوری اینکه برخی دانش‌آموزان به‌دلیل نداشتن تمکن مالی نمی‌توانند از کلاس‌های کنکور استفاده کنند و این موضوع را در موفقیت مؤثر می‌دانند؛ تأکید کرد: امیررضا براتی توانسته با منابع درسی و کمک آموزشی و توجه به زندگی همراه با برنامه‌ریزی این رتبه را به دست آورد.

رئیس شورای آموزش و پرورش قوچان با توصیه به‌خانواده‌ها مبنی بر اینکه باید به‌فرزندان خود اعتماد کرده و در افکارشان تغییر ایجاد نکنند؛ بیان کرد: مداخله برخی خانواده‌ها در انتخاب رشته می‌تواند خوداتکایی را از بین ببرد.

الیاس براتی نیز با بیان اینکه امیررضا از کودکی دارای نبوغ خاصی بوده و قول داده بود در کنکور بدرخشد؛ اظهار کرد: از سال اول دبیرستان این قول را به‌من داده بود، حتی من برای مشهد انتقالی گرفتم تا در یک دبیرستان خاص تحصیل کند، اما با اصرار در قوچان ماند تا این افتخار نصیب شهرش شود.

وی با اشاره به‌اینکه امیررضا فرزند ارشد او بود و یک پسر کوچک‌تر از او نیز دارد؛ بیان کرد: من فوق لیسانس ریاضی مخض از دانشگاه شریف دارم و همسرم نیز لیسانس فیزیک از دانشگاه تبریز را دارد و هر دو نیز فرهنگی هستیم.

مادر امیررضا براتی هم با بیان این مطلب که شرایط خاص کنکوری در خانه برای وی فراهم نبوده و محیطی معمولی فراهم شده بود؛ گفت: تا جایی که امکان داشت، سکوت در خانه بود، اما بازهم در کنار خانواده برخی برنامه‌های تلویزیونی را نگاه می‌کرد.

وی یادآور شد: سعی و تلاش امیررضا در این موفقیت خیلی مؤثر بود و من افتخار می‌کنم، از داشتن چنین فرزندی احساس غرور می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.