قدس انلاین : عضو هیات مدیره خانه صنعت خراسان رضوی گفت: زیرساخت های فرهنگی، سیاسی و آموزشی برای رشد اقتصادی در این استان مهیا نیست.

زیرساخت ها برای رشد اقتصادی خراسان رضوی مهیا نیست

محسن شرکاء ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:متاسفانه در بخش تولید به دلیل مشکلات زیادی که در ۱۵ سال گذشته داشتیم نتوانستیم به جایگاه مناسبی در کشور برسیم و زیرساخت های فرهنگی، سیاسی و آموزشی برای رشد اقتصادی در این استان مهیا نیست.

وی افزود: حمایت دولت از تولید و صنعت یعنی وجود ثبات اقتصادی و سیاسی و حاکم بودن فضایی در کشور که برای ۲ تا ۵ سال آینده بتوان در آن برنامه ریزی کرد اما امروز شرایط به گونه ایست که حتی نمی‌توانیم برای فردا پیش‌بینی کنیم؛ وضعیت کنونی دلار و افزایش لحظه‌ای قیمت آن نشان‌دهنده نبود ثبات اقتصادی است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت خراسان رضوی تصریح کرد: موسسات مالی و اعتباری و نظام قرون وسطایی بانکی بلاهایی بر سر کشور ما آورده‌اند که آثارش عمدتا به بخش تولید لطمه زده و اعتماد برای سرمایه‌گذاری را از بین برده است. در فضایی این چنین، برندهایی که توانسته اند هویت کسب کنند شاهکار کرده اند اما کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات در این زمینه از ما جلوترند.

شرکاء تصریح کرد: برندهای خراسان رضوی از نظر هویت در مقابل برندهای خارجی نمره قبولی می‌گیرند اما از نظر رقابتی، قیمت تمام شده برندهای ما قابل رقابت نیست و اختلافی ۴۵ درصدی با برخی از برندها دارد.

وی اظهار کرد: ما با نظام مالیاتی ممیز محور کار می‌کنیم و آنها با سیستم مالیاتی حمایت از تولید کار می‌کنند و امتیازات زیادی دارندکه ما نداریم.

عضو هیات مدیره خانه صنعت خراسان رضوی تاکید کرد:این استان یکی از قطب های پرورش نخبگان در بخش های صنعت و تولید است و باید به این مهم توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.