مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از بازنشستگی 15 نفر از مدیران این اداره در سطح استان خبر و جایگزینی آنان تا اول مهر خبر داد و گفت: از سابقه کاری من 4 سال باقی مانده و بازنشسته نیستم.

15 مدیر آموزش‌وپرورش بازنشسته هستند

 قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه 4 سال از سابقه کاری خود در آموزش‌وپرورش باقی مانده و بازنشسته محسوب نمی‌شود گفت: در اداره کل آموزش و پرورش استان در سنوات گذشته با استمرار خدمت تعدادی از همکاران موافقت شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش استثنا بوده و به‌دلیل کمبود نیروی انسانی موجود می‌تواند استمرار خدمت دهد از بین 5 هزار و 200 نفر نیرو که شرایط بازنشستگی داشتند قریب به هزار نفر آنها استمرار خدمت گرفتند و سال آینده در خدمت آنها هستیم.

وی یادآور شد: در سمت‌های ادارای و پست‌های ادارای آموزش‌وپرورش در سطح استان با استمرار خدمت این همکاران نمی‌توان موافقت کرد و باید بازنشسته شوند که تعدادی از همکاران در دوره تابستانی بازنشسته شدند یا در مهر امسال بازنشسته می‌شوند.

خدابنده بیان کرد: تعداد بازنشستگان ادارات آموزش‌وپرورش سطح استان با توجه به وسعت و گستردگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اندک است که حدود 10 تا 15 نفر بازنشسته هستند و تا اول مهرماه جایگزین می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: رویکرد آموزش‌وپرورش استان استفاده از توانمندی‌های جوانان و فرصت دادن به جوانان است و در انتصاب‌ها نیز سعی می‌شود که جوانان و بانوان بیشتر به‌کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری نیز شده است که درصد قابل توجه‌ای از پست‌های اداری به جوانان و بانوان اختصاص داده شود که امیدواریم عملیاتی شود.

خدابنده اظهار کرد: استفاده از تجارب نیروهای که سالیان در آموزش‌وپرورش و دستگاه تعلیم‌وتربیت زحمت کشیده‌اند، قطعا می‌طلبد که راهکارهای لازم برای استفاده از تجارب این افراد را درآموزش‌وپرورش استان فراهم کنیم و از بازنشتگان برای تدریس در مدارس تا سقف 14 ساعت در هفته دعوت به همکاری می‌شود تا بخشی از کمبود نیروی انسانی موجود را با استفاده از تجارب بازنشستگان برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.