مهدی تقوی اقتصاددان گفت: به فرض اینکه پای میز مذاکره با این تاجر بیسواد قالتاق بنشینیم باید از هنر مذاکره به نفع خودمان و منافع ایران استفاده کنیم. قرار نیست در این مذاکره، دست و پا بسته و منفعل باشیم.

ترامپ یک "تاجر بی سواد قالتاق" است

مهدی تقوی اقتصاددان با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران به خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین گفت: تمام دنیا می داند ترامپ یک دیوانه به تمام معناست که در لحظه، نتیجه تمام تلاشهای چند ساله ۷ کشور را بر باد داده اما این دیوانه را باید رام کرد.

وی ادامه داد: به فرض اینکه پای میز مذاکره با این تاجر بیسواد قالتاق بنشینیم باید از هنر مذاکره به نفع خودمان و منافع ایران استفاده کنیم. قرار نیست در این مذاکره، دست و پا بسته و منفعل باشیم چرا که اگر افرادی نظیر وزیر خارجه کشورمان که از تعهد بالا به منافع ملی و هنر مذاکره برخوردار است، مقابل این دیوانه قرار بگیرند، منافع ایران فراموش نخواهد شد.

تقوی خاطرنشان ساخت: قطعا دنیا سیاستمداری احمق تر از ترامپ به خود ندیده اما لازم است در صورتی که مجموعه حاکمیت به مذاکره رای مثبت دهد، رو در رویش ایستاد و به نفع عموم مردم ایران از او امتیاز گرفت.

وی با اشاره به تلاشهای علنی آمریکا برای بر هم زدن ثبات اقتصادی و روانی مردم ایران گفت: با چنین دیدگاهی باید قاطعانه برخورد کرد که قاطعیت از طریق جنگ لفظی محقق نمی شود بلکه اگر گزینه مذاکره را به صلاح دیدیم، ضروری است در عمل چنین دیوانه متوهمی را سر جایش بنشانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نریمان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 0
    حاج اقا : چطور میشه با یک جانور قالتاق و دروغگو و بی سواد نشست و مذاکره کرد !!!!!!!!! اخه این هم شد حرف ؟؟؟؟؟