فیلم سینمایی «هزار پا» این هفته توانست به فروشی نزدیک به ۵ میلیارد دست پیدا کند که در نوع خود بی‌سابقه است و با فروش کل ۱۶ میلیارد همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد.

اکران «دم سرخ‌ها» از امروز آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، فصل تابستان همیشه یکی از بهترین فرصت‌های اکران فیلم ها به ویژه آثار کمدی و طنز بوده است. امسال نیز چینش جدول اکران تابستانی نیز از اقبال خوبی میان مخاطبان برخوردار بوده و با توجه به این که تنوع ژانری در آثار اکران شده وجود دارد، سینماداران فروش خوبی از این فیلم ها را تجربه می‌کنند.

علیرغم این که طی دو سه هفته اخیر چندین فیلم اکران شدند از امروز یک فیلم جدید به سرگروهی باغ کتاب اکران خود را آغاز می کند. ضمن این که این نخستین باری است که باغ کتاب به عنوان یکی از سرگروه‌های سینمایی اکران فیلم ها را آغاز خواهد کرد و از این پس به جای سینما جوان به عنوان یکی از سرگروه‌های سینمایی فعالیت خواهد کرد. بر همین اساس فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان از امروز دهم مردادماه در سینماهای کشور اکران می‌شود. البته این فیلم یک هفته زودتر از موعد مقرر اکران خود را آغاز خواهد کرد و به دلیل همزمانی اکران با ماه محرم یک هفته زودتر و با تغییر سرگروه نمایش داده می‌شود.

«دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی سعید سعدی تولید شده و در خلاصه داستان آن هم آمده است:‌ «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم». جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، علی صادقی، مجید یاسر، رضا ناجی، سعید پیردوست، شهره لرستانی، شهین تسلیمی، عباس جمشیدی‌فر و نگین معتضدی از بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی نقش آفرینی کردند.

سایر فیلم ها نیز به دلیل فروش بالا همچنان به اکران خود ادامه خواهند داد و فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از هفته آینده ۱۷ مرداد ماه در سینماها به نمایش درمی‌آید.

نگاهی به جدول فروش

با آغاز اکران فیلم «هزارپا» و رکوردشکنی‌اش در افتتاحیه، این فیلم همچنان خبرساز است و بی رقیب در صدر جدول فروش قرار گرفته است و پیش‌بینی‌های بسیاری از منتقدان بر رکوردشکنی این فیلم با کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تاکنون خواهد بود. این در حالی است که «هزارپا» هنوز در سومین هفته اکران خود قرار دارد. از سویی دیگر انتقادهای فراوانی از گوشه و کنار مبنی بر زیاده روی در شوخی‌های رکیک و جنسی در این فیلم شنیده می شود. این در حالی است که در سالن های نمایش و در پوستر فیلم محدودیت سنی نمایش (بالای ۱۵ سال) قید شده است.

با این حواشی اما «هزارپا» سیر صعودی فروش را به سرعت طی می‌کند. برهمین اساس این فیلم پس از ۲۱ روز اکران و با در اختیار داشتن ۱۳۳ سالن سینما این هفته به فروشی نزدیک به ۵ میلیارد دست پیدا کرد که همچنان صدرنشینی در جدول را حفظ کرده و به نظر می رسد تا پایان سقف اکران نیز همچنان در همین جایگاه باقی بماند. فروش کل این فیلم تا روز گذشته ۱۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بوده است که در نوع خود و با توجه به مدت زمان اکران فیلم قابل توجه است.

فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی با ثبت فروش هفتگی ۴۸۰ میلیون تومان این هفته به رتبه دوم جدول رسید. این فیلم که چهاردهمین هفته فروش خود را می‌گذراند تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته که به دلیل پر کردن سقف فروش همچنان به اکران خود ادامه خواهد داد.

«خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی در ژانر موزیکال در رده سوم جدول قرار گرفته و با توجه به این که مخاطب اصلی این فیلم کودکان هستند تاکنون و پس از سه هفته اکران توانسته رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را ثبت کند. این فیلم ۱۰۳ سالن سینما در اختیار دارد.

«دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی پس از ۶ هفته اکران و با در اختیار داشتن ۹۴ سالن سینما این هفته نزدیک یه ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته و در جایگاه سوم ایستاده است. فروش کلی این فیلم بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. همچنین فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی پس از ۴ هفته و با در اختیار داشتن ۹۳ سالن سینما به فروشی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

همچنین فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی حسین لطیفی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان، «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، «مرداد» به کارگردانی بهمن کامیار بیش از ۹۵ میلیون تومان فروش داشته است که به این رقم پس از ۴ هفته اکران دست پیدا کرده که در مقایسه با سایر فیلم ها ناچیز است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.