قدس انلاین : در شرایطی که تیم‌های لیگ یکی کار خود را آغاز کرده‌اند تا برای صعود از همان هفته نخست تلاش کنند، اما شرایط مشکی‌پوشان بغرنج‌تر از همیشه شده و اگر کمکی نرسد، نابود می‌شود.

نفس‌های آخر مشکی‌پوشان، تا دیر نشده به دادش برسید!
چند سال قبل‌تر وقتی خانواده عباسی وارد عرصه تیمداری شدند کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد که طی این راه شدنی باشد و سیاه‌جامگان سابق بتواند از لیگ دو تا لیگ برتر را در طول 4 سال بپیماید. اتفاقی که افتاد و البته فوتبال خراسان را در کنار پدیده، صاحب دو سهمیه کرد. در نهایت اما این موفقیت هم در سایه بی‌توجهی‌ها باقی ماند و پس از سه سال حضور در لیگ برتر، مشکی‌پوشان راهی لیگ یک شد. 
حالا اما شرایط این تیم به قدری بغرنج و آشفته شده که به نظر می‌رسد در لیگ یک هم این تیم قرار نیست حضور داشته‌باشد و به زودی، اگر امدادی نرسد، باید شاهد نابودی و انحلالش باشیم. تیمی که قرار بود پرچم فوتبال خراسان را حفظ کند، با چنان وضعیت عجیبی روبه‌رو شده که به خاطر 30 میلیون تومان بدهی، با کسر امتیاز از سوی فیفا مواجه شده‌است و اگر بخواهد در لیگ یک سال 97-98 حضور یابد با منفی سه رقابت‌ها را آغاز می‌کند.
محمدرضا عباسی، مالک باشگاه مشکی‌پوشان در خصوص آخرین وضعیت این باشگاه اظهار کرد: پس از سقوط به لیگ پایینتر، اعلام کردیم که دیگر قصد تیمداری نداریم. از سوی شهرداری از ما خواستند تا جلساتی داشته‌باشیم و صحبت‌های خوبی هم صورت گرفت. هرچند مسئولان ورزش استان در خواب به سر می‌برند، اما انصافا مسئولان شهرداری دغدغه تیم مشهدی را داشتند.
وی افزود: در نهایت با شهردار، رییس شورای شهر و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد جلساتی را برگزار کردیم. در نهایت منجر به این شد که اعلام کردند بهتر است دو تیم یکی شود. قصد شهردار تشکیل یک تیم بزرگ به نام ابومسلم بود و مشکی‌پوشان هم منحل شود تا همگی در کنار هم برای اعتلای تنها تیم مشهدی تلاش کنیم.
عباسی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد را پذیرفتیم، اما می‌دانستیم که حضور در لیگ برتر با نام ابومسلم شدنی نیست. بعد از آن هم صحبت‌هایی شد تا با نام ثالثی تیمی در لیگ برتر داشته‌باشیم که نشد.
مالک باشگاه مشکی‌پوشان در خصوص امتیاز تیم مشکی‌پوشان و شروع این تیم با برخی اسامی مطرح‌شده در رسانه‌ها گفت: تمامی اسامی مطرح‌شده ناشی از گمانه‌زنی رسانه‌ها بوده‌است. هرکسی می‌تواند مشکی‌پوشان را تحویل بگیرد، بسم‌الله. هاشم حسینی در غیاب علی عباسی، مسائل باشگاه را انجام می‌دهد اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده‌است.
اما واقعیت این است که مشهد در مقایسه با سایر استان‌ها مثل آذربایجان شرقی و خوزستان با وجود همزمان مشکی‌پوشان و پدیده باز هم تعداد نماینده اندکی دارد، عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا خراسان پتانسیل داشتن دو تیم را دارد؟ گفت: چطور ممکن است بتوانیم بپذیریم که خراسان و مشهد پتانسیل یک تیم در لیگ برتر و یک تیم در لیگ یک را نداشته‌باشند؟ شهرهایی مثل تبریز، اهواز و ... با مشهد قابل مقایسه نیستند زیرا در این شهرها مسئولان ورزش حامی تیم شهرشان هستند.
وی افزود: از روزی که سقوط ما مسجل شده حتی یک تماس از سوی اداره کل ورزش و جوانان با ما گرفته‌نشد که بپرسند اصلا قرار است چه بکنید؟ حتی نپرسیدند مرده‌اید یا زنده! برخی به دنبال آن هستند که راحت باشند، حتی اگر پدیده‌ای هم نباشد آنها ناراحت نمی‌شوند.
عباسی تاکید کرد: خراسان با همه این محدودیت‌ها در حوزه ورزش، شک ندارم کم از خوزستان ندارد. فردی مثل من چند سال از جیب برای ورزش هزینه کرد. چه پاسخی گرفت؟ ما اینجا در این نقطه ماندیم. اگر مسئولان می‌خواهند نشاط و امید به مردم تزریق کنند، باید از ورزش حمایت کنند. من دیگر تا آخرین نایی که داشتم تلاش کردم اما دیگر نمی‌توانم. از آب دریا هم همینطور آب بردارید روزی تمام می‌شود.
مالک باشگاه مشکی‌پوشان تصریح کرد: خراسان و مشهد عظمت دارند و نباید اجازه دهیم به هیچ‌وجه و طریقی مورد تمسخر قرار گیرند. برای اینکه وضعیت تیم به شکلی نباشد که این فصل بازیچه شویم، اعلام کردیم ما نیستیم تا هرکس می‌تواند تیمی در خور شان خراسان روانه رقابت‌ها کند. تجربه گذشته سایر تیم‌های خراسانی را سرلوحه کار قرار دادیم و اجازه ندادیم به نقطه‌ای پا بگذاریم که در نهایت به فاجعه برسد.
عباسی گفت: در جلسه با شهردار هم گفتم مشهد توان اداره دو تیم فوتبال را دارد اما واقعیت این است که اراده‌ای برای این کار نیست. یک آب معدنی ساده را در نظر بگیرید که ماهانه 6 میلیون تومان هزینه دارد. باید یک تشکیلات قوی پای کار بیاید تا شاهد ابروریزی نباشیم.
وی در خصوص کسر امتیاز از مشکی‌پوشان بابت بازیکن برزیلی این تیم گفت: به خاطر 30 میلیون تومان از مشکی‌پوشان 3 امتیاز کم شد. قرارداد وی ریالی بسته‌شده‌بود و تغییراتی که در ارز به وجود آمده، تاثیری در این بدهی نداشته اما متاسفانه به خاطر عدم پرداخت سه امتیاز از مشکی‌پوشان کم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.