معاون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: سیاست ترامپ در برابر ایران تغییری نکرده است.

سیاست دولت آمریکا در برابر ایران تغییری نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید دیروز سه‌شنبه  در اظهاراتی درباره تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا به مذاکره با ایران گفت: سیاست دولت آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده و ترامپ آنچه از ایران می‌ خواهد را به صراحت اعلام کرده است.

معاون سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه ای بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و نیز مبارزه تهران با تروریسم به ویژه در سوریه و عراق در این باره مدعی شد: ایران به فعالیت‌ های بی ثبات کننده و به اقداماتی که این کشور را به بزرگترین حامی دولتی تروریسم مبدل کرده، پایان دهد. وی دقیقا به همین دلیل، در برابر ایران بسیار قاطع بوده و از توافق با ایران خارج شد، که همانطور که اکنون شاهد آن هستیم، (برجام) به جای آنکه راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای را مسدود کند، این مسیر را هموار کرده بود.

«هوگان گیدلی» در ادامه ادعا کرد: وی (ترامپ) در حمله هدفمند به سوریه که یکی از متحدان ایران است، با برخی از شرکا و متحدان ما همراه شد. ما تحریم‌ ها علیه ایران را تشدید کردیم و برخی از شرکایمان را هم تقویت کردیم تا فشار بیشتری به ایران بیاورند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.