عضو هیئت‌رئیسه مجلس دلایل قانونی بودن طرح اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور را تشریح کرد.

چرا اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور غیرقانونی نبود؟

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون زمانی برای حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی قوه مقننه برای پاسخ به سوال نمایندگان تعیین نشده است، گفت: قرار است رئیس‌جمهور در روزهای آینده زمان حضور خود در مجلس را رسماً به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اینکه اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور غیرقانونی بوده است، ادامه داد: روز سه‌شنبه که سوال از رئیس‌جمهور در هیئت‌رئیسه پارلمان بررسی شد، عنوان شد ۱۹ نماینده امضای خود را از این طرح پس گرفتند. قبل از پس گرفتن امضاها از سوی این ۱۹ نماینده، طرح مذکور امضای ۹۲ نماینده را به همراه داشت. به فرض پس گرفتن امضای این ۱۹ نماینده سوال از رئیس‌جمهور با ۷۳ امضا (حد نصاب قانونی طبق آیین‌نامه داخلی مجلس) باید اعلام وصول می‌شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در همین زمینه تصریح کرد: البته همان روز ۸ نماینده از آن ۱۹ نماینده‌ای که گفته می‌شد امضای خود را پس گرفتند، اعلام کردند این موضوع را قبول ندارند و خود را جزو امضاکنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور می‌دانند. با این اعلام نظر طرح مذکور به ۸۰ امضاء رسید.

امیرآبادی اظهار داشت: قطعاً هیچ‌گونه تخلفی در اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور رخ نداده است و طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان این مسئله به صورت قانونی طی شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.