وزیر خارجه ایران با انتقاد از حضور آمریکایی‌های در منطقه خلیج فارس تصریح کرد: به نظر می‌رسد که نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند راه و مسیر خود را در اطراف آب‌هایمان پیدا کند.

توئیت ظریف درباره «حضور نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیح فارس»

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزیر خارجه ایران در یک اظهارنظر توئیتری به فعالیت‌های نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس پرداخت.

محمدجواد ظریف نوشت: «به نظر می‌رسد که نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند راه و مسیر خود را در اطراف آب‌هایمان پیدا کند شاید به این دلیل که نام آن را نفهمیده است: نامش خلیج فارس است و برای ۲۰۰۰ سال و بسیار طولانی‌تر از زمان ایجاد  ایالات متحده نامش خلیج فارس بوده است یا شاید نمی‌داند که ۷۰۰۰ مایل دور از خانه (آمریکا) در حیاط خلوت ما چه کاری دارد انجام می‌دهد».

وزیر خارجه ایران در این توئیت، عکسی زیر را منتشر کرده و فاصله آب‌های آمریکا تا خلیج فارس را نشان داده است:


«ویلیام اوربان» سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا همچنین مدعی شده بود: «ما از افزایش تحرکات نیروی دریایی ایران در خلیج [فارس]، تنگه هرمز و خلیج عمان آگاهیم.»به نظر می‌رسد توئیت آقای ظریف پاسخی به اظهارنظر اخیر مقامات آمریکایی درباره آماده شدن نیروهای نظامی ایران برای برگزاری رزمایش دریایی در خلیج فارس و استفاده سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا از عبارت جعلی «خلیج ع‌رب‌ی» باشد.

پیش از این بارها مقام‌های ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که آب‌های خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای منطقه است و  کشورهای خارجی از قبیل آمریکا نباید در امور این منطقه دخالت کنند.

در همین ارتباط، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در رد ادعاها و مواضع آمریکایی‌ها علیه ایران فرمودند: «وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها!»

 رهبر معظم انقلاب افزودند: «از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ ما است. جای حضور ملت ایران است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.