قدس آنلاین:رویکرد مسؤولان در مشهد به تجمع امروز مردم متفاوت بود؛ درحالی که بعضی مسؤولان در برابر اعتراض مردم منفعلانه نگاه می‌کنند یکی از مسؤولان بدون تشریفات خاصی، در جمع مردم مشهد حضور یافت و پای درد دل مردم نشست.

 الگوی مشهد در پاسخگویی به مطالبات/ مسؤولان بین مردم حضور پیدا کنند

به گزارش به  نقل از فارس؛ رویکرد مسؤولان در مشهد به تجمع امروز مردم متفاوت بود؛ درحالی که بعضی مسؤولان در برابر اعتراض مردم منفعلانه نگاه می‌کنند یکی از مسؤولان بدون تشریفات خاصی، در جمع مردم مشهد حضور یافت و پای درد دل مردم نشست.

 در پی نابسامانی شرایط اقتصادی و فشارهای معیشتی اخیر که به اقشار مختلف جامعه وارد شد، افرادی سودجو و فرصت‌طلب با انتشار فراخوان‌هایی برای تجمع اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی دولت در فضای مجازی، از مردم شهرهای مختلف ایران دعوت به حضور در این تجمعات اعتراضی کردند تا به خیال خام خود، بتوانند با سوار شدن بر موج اعتراضات معیشتی مردم خواسته‌های شوم سیاسی خود را رقم بزنند.

نکته جالب توجه در این فراخوان‌ها قانونی اعلام کردن آنها بود؛ در حالی که معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در این باره به خبرنگار فارس گفت: هیچ درخواستی مبنی بر تجمع قانونی دریافت نکرده‌ایم.

صبح امروز تعدادی از مردم مشهد در میدان شهدا حضور پیدا کردند و با شعارهای «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» خواستار برخورد با عوامل برهم خوردن نظم اقتصادی کشور شدند.

جای خالی استاندار و مسؤولان دولتی در میان مردم

رویکرد مسؤولان به تجمع امروز مردم مشهد متفاوت بود؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) بدون تشریفات خاصی، در جمع معترضان حضور یافت و پای درد دل مردم نشست.

در آن سوی ماجرا تلاش ضدانقلاب برای به آشوب کشاندن حضور مردم نیز ناکام ماند و مردم درددل‌های خود را با سردار نظری در میان گذاشتند.

این درحالی بود که مردم انتظار خود را برای حضور استاندار در میان آن‌ها مطرح کرده و خواستار پاسخگویی وی شدند.

رفتارهای همدلانه مسؤولان در کاهش التهابات موثر است

یک کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز تجمع اعتراضی در مشهد اتفاق افتاد و این جای انکار ندارد، مسؤولانی که این موارد واضح را انکار می‌کنند عمری است که چشم خود را بر مشکلات و معضلات جامعه بسته‌اند و عادت به ندیدن دارند.

مصطفی باقرزاده با تحسین برانگیز خواندن رفتار مسؤولانی که در این موارد به میدان می‌آیند و حرف مردم را می‌شنوند، افزود: این رفتارهای همدلانه در کاهش التهابات بسیار مؤثر است و از تبدیل اعتراضات اقتصادی به اغتشاشات سیاسی و سوء‌استفاده معاندان و دشمنان ملت جلوگیری می‌کند.

مسؤولان حرف مردم را بشنوند

وی اعتراض‌های خیابانی را فریادی از طرف مردم برای دیده شدن و شنیده شدن دانست و اضافه کرد: اعتراض و تجمع یک واقعیتی است که باید به جای انکار، از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

این کارشناس سیاسی معتقد است وقتی کمبود و مشکلی در اجتماع رخ می‌دهد جامعه تا اندازه‌ای تحمل و صبوری می‌کند؛ مسؤولان باید بین مردم بیایند و حرف آنان را بشنوند.

به عقیده باقرزاده بررسی این موضوع که تا چه‌اندازه این اعتراض‌ها حقیقی است و چه میزان تحت تاثیر عوامل تحریک‌کننده دیگر است، خود موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، اما آنچه روشن است اینکه مردم از وضعیت معیشتی خود گله دارند و باید مسؤولان میان آن‌ها حضور پیدا کنند و با مردم حرف بزنند.

اتفاقی که امروز در مشهد افتاد الگویی برای پاسخگویی به مطالبات مردم است و نشان داد مردم نیز اگر ببینند مسؤولی پای حرف آن‌ها بنشیند برخورد متفاوتی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.