امام‌جمعه موقت تهران گفت: طبق قانون با خائنان اقتصادی کشور برخورد قاطع صورت گیرد و در فرصت مناسب مجازات‌های عبرت‌آمیز برای متخلفان اعمال شود.

مجازات‌های عبرت‌آمیز برای خائنان اقتصادی اعمال شود/مدیران از طبقات ضعیف باشند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه پایتخت با بیان اینکه مدیر باید دلسوز و از مردم باشد، اظهارداشت: مدیران باید از اشراف و متکبران و خودشیفتگان فاصله داشته و از طبقات ضعیف جوشیده باشند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح‌کرد: پیغمبر اکرم(ص) درد یتیمی کشیده بود لذا درد یتیمان را داشت و درد ناداری را لمس کرده بود از این رو هیچ‌وقت فقرا و پابرهنگان را از یاد نمی‌برد.

صدیقی ادامه داد: سخن روز مردم مشکل اقتصادی است. مشکل اقتصادی در همه چیز اثر می‌گذارد این مشکلات در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان افراد جامعه اثر می‌گذارد، در آرامش خانواده تأثیر بسزایی دارد. مسأله اقتصادی قوام هر جامعه است و پایه و اساس سعادت جامعه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه باید با فساد برخورد شود، افزود: طبق قانون با خائنان اقتصادی کشور برخورد قاطع صورت گیرد و در فرصت مناسب مجازات‌های عبرت‌آمیز برای متخلفان اعمال شود.

خطیب نماز جمعه تهران، گفت: آنچه الان در جامعه شاهد آن هستیم معلول علت‌ها، سوءمدیریت‌ها و عدم توجه در مدیریت کشور است. مدیر هم باید حفیظ باشد، هم علیم باشد و هم کارشناس و کاردان باشد و تحفظ نفس داشته باشد و سیاسی‌بازی نکند. اعتبار ملت را حفظ و پول ملت را ارزش دهد و فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند.

خطیب نماز جمعه تهران، تصریح کرد: باید مسئولین بین مردم، فقرا، جنوب شهری‌ها، حاشیه‌نشین‌ها، جانبازان، از کارافتادگان در تولید، ورشکسته‌شدگان و سرگردانانی که بروکراسی اداری درها را بر روی آن بسته بیایند و درد آنها را از نزدیک لمس کنند.

وی با تأکید بر اینکه گذشته‌ها گذشته است و حال باید ببینیم چه می‌توان کرد، گفت: در این حوادث سنگین که آن را لمس می‌کنیم نباید بحران و غیرقابل حل بودن به آنها بگوییم یک ملتی که جنگ هشت ساله را تجربه کرده و با توکل به خدا و کمک گرفتن از حضرت حجت توانست از آن مشکل عبور کند از این جنگ اقتصادی هم می‌تواند عبور کند البته به شرطه‌ها و شروطه‌ها.

صدیقی اضافه کرد: دو نوع برخورد می‌توان در این شرایط داشت؛ سختی‌ها را فرصت تلقی کرد وقتی بر طلا چکش می‌زنیم قیمتش بالا می‌رود اما وقتی به فلز بی‌قیمتی چکش می‌زنیم از بین می‌رود. باید مردان عهده‌دار مدیریت از حالت‌های ثابت عبور کنند و به صورت انسان‌هایی که در معرکه هستند و از هر سمتی تیر، بمب و موشک به سمتشان می‌آید عمل کنند. سرباز و فرماندهی در جنگ با سرباز و فرمانده در رفاه فرق دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبری فرمودند امروز اتاق جنگ آمریکا وزارت خزانه‌داری آمریکاست، گفت: در مسأله خودروسازی با این همه سابقه همچنان وابسته هستیم و تا مسأله تحریم مطرح می‌شود بازار خودرو ملتهب می‌شود این چه وضعی است.

صدیقی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس را دو شرکت خارجی شروع کردند اما با تحریم‌ها جا خالی کردند؛ برادران بسیجی،جهادی و سپاهی ما آمدند و زودتر از آن‌ها کار را تمام کردند. خودکفایی در پتروشیمی و تولید بنزین با کیفیت یورو پنج را همین بچه‌ها ایجاد کردند. باید از جوانان استفاده کرد.

وی با اشاره به موضوع آب خوزستان گفت: دشمن قصد داشت بر امواج مشکل آب خوزستان سوار شود اما همین برادران سپاهی ما رفتند و مشکل را حل کردند. تقویت بخش خصوصی، بر خورد با متخلفان، بر خورد با فساد از جمله ضرورت‌ها است.

صدیقی تصریح کرد: هم ریاست و هم سخنگوی قوه قضاییه وعده‌های بسیاری داده‌اند.از سخنان سخنگوی قوه قضاییه  برداشت می‌شد که پشت پرده فساد ارزی در بدنه دولت ریشه دارد، ایشان وعده دادند کسی که فساد می‌کند و امید را به ناامیدی تبدیل می‌کند خیانتش خیانت جنگی است و مجازاتش مطابق جنایات جنگی است. درست است که چهارچوب‌های قضایی با حرف‌های روزنامه‌ای فرق دارد اما توقع است از راه‌هایی زودتر مشکلات را حل کنند و مجازات‌ها را اعمال کنند.

خطیب جمعه تهران یاد آور شد: : ما از اینکه کشور سوریه با عنایت خداوند آخرین مرحله پیروزی را طی می‌کند خدا را شکر می‌کنیم. پیروزی سوریه پیروزی اسلام است. خدا را برای پیروزی یمن شکر می‌کنیم. اسلام بر حق است و حقوق بشرش بر حق است.

صدیقی سپس به جنایات عربستان و آمریکایی‌ها علیه مسلمانان و مردم جهان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم گفت، گرگی است در لباس آدم. یک بار بد عهدی آنان را در برجام دیدید. آنان اهل این نیستند که با آن‌ها مذاکره کنیم، اگر یک روز بنا بر مذاکره بود با این دولت و رئیس جمهور امکان مذاکره نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.