وزیر بهداشت، گفت: منافع عده ای در این است که برخی لوازم مصرفی در بیمارستان ها، دوباره استفاده نشود.

منافع عده ای با استفاده مجدد از لوازم پزشکی به خطر می افتد!

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی درباره بازار دارویی کشور، اظهارداشت: کمبود دارو همیشه وجود دارد و ما در بهترین شرایط ۳۰ قلم کمبود دارو داشتیم که اکنون  به حدود ۴۸ قلم رسیده، بنابراین باید تلاش کرد این اقلام افزایش نیابد.

وی درباره ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر استفاده مجدد از برخی لوازم پزشکی برای صرفه جویی در هزینه ها، افزود: چیزی به اسم تجهیزات یکبار مصرف وجود ندارد، برخی شرکت ها تقلب و تخلف کرده اند و شاید افرادی در سیستم ما و در بیمه ها داشته باشند و اعلام می کنند وسیله ای که در تمام نقاط دنیا چند بار استفاده می شود را یک بار استفاده کنید، چراکه پوشش بیمه ای نیز پیدا کرده است.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت کاری را انجام می دهد که در آمریکا و اروپا انجام می شود، بنابراین به هیچ وجه نیازی نیست وسیله ای فلزی و یا وسیله ای که می توان چند بار با پیشرفته ترین تجهیزاتی که اکنون در ایران برای استریل کردن یعنی پلاسما موجود است استفاده کرد را دور انداخت، لذا نباید هزینه ای به مردم تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه این هزینه تا چند ماه قبل تحمیل می شد، یادآور شد: زمانی که از تحمیل این هزینه پیشگیری شده صدای عده ای بلند می شود، اما این صدای مردمی که از این لوازم استفاده می کنند نیست بلکه صدای افرادی بوده که منافع آنها در یکبار مصرف کردن این لوازم است.

هاشمی افزود: دانشگاه های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام ظرف یک ماه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان از این طریق صرفه جویی کرده اند و وسیله ای که فلزی بوده استریل می شود و تمام دنیا این کار را انجام می دهند.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه فضای مجازی به راحتی قابل خریدن است، تصریح کرد: کافی است عده ای واردکننده باشند و از این تصمیم آسیب ببیند، اگر یک صدم خرج کنند می توانند بخشی از جامعه را مجاب کنند، اما وزارت بهداشت برای سلامت مردم آمده و این اقدام علاوه بر مراقبت از سلامت آنها، از جیب مردم یعنی بیت المال نیز مراقبت می کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.