قدس آنلاین: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید در جایگاه قانون گذار باشد، و نباید بر مدار مطالبه ملتمسانه حرکت کند.

لابی گری در توزیع امکانات کشور را با بی عدالتی وسوئ مدیریت مواجه کرده است

مهندس شیران خراسانی در دومین نشست تخصصی "یاران انقلاب" با موضوع بررسی عملکرد نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم اگر مجلس می‌خواهد در رأس امور و در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد باید به وظیفه ذاتی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن بپردازد، اما اکنون چنین نیست و بخش بزرگی از مشکلات، به این دلیل است که مجلس در جایگاه واقعی خودش نیست.

وی با اشاره به ۱۵ میلیون پرونده قضایی سالانه کشورافزود: این که در هر پرونده ۲ تا ۳ نفر درگیر هستند، نشان‌دهنده این است که نیمی از جمعیت کشور درگیر مسائل حوزه قضایی می‌باشند.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این وضعیت از نظر اقتصادی هم تأثیر منفی خواهد گذاشت، به طور مثال اگر ملکی یا پروژه‌ای مورد دعاوی باشد، قطعاً آن پروژه یا ملک به بهره‌برداری نخواهد رسید.

رضا شیران خراسانی افزود: من طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی را آماده ارائه به مجلس کرده ام که در این طرح، مردم ملزم هستند، عقودی را که با آن سروکار دارند، در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند، چرا که بیش از نیمی از پرونده‌های قضایی مربوط به سندهای عادی است.

وی گفت: بعد از انجام مراحل مشورت با مراجع و صاحب‌نظران، نهایتاً این طرح تکمیل شده و اکنون در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است و در صورت به سرانجام رسیدن این طرح، حتماً در حوزه‌های امنیت قضایی و بهداشت روانی و اقتصادی جامعه، قدم‌های بزرگی را برداشته‌ایم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اراضی محوری مشهد (حاشیه شهر) که مسکونی شده و موقوفه بوده‌اند، طی مکاتباتی با تولیت آستان قدس رفع و برای صدور اسناد موافقت شد و مشکل شهرک‌های بزرگی مانند، شهرک‌های طرق، باهنر، رجایی و محورهای شهر مشهد با صدور اسناد رسمی توسط آستان قدس حل خواهد شد.

رضا شیران خراسانی در ادامه گفت: تابعیت در قانون مدنی کشور برگرفته از قانون کشور فرانسه است، فقط هفت کشور در دنیا که ایران نیز جزو آن‌هاست؛ اصل خونی تابعیت را که هم از پدر و هم از مادر است، قبول ندارند و تابعیت را فقط از خون پدر قرار داده‌اند وب اتوجه به تغییر شرایط باید این قانون تصحیح شود.

وی گفت: همین قانون اساسی وظیفه نماینده مجلس را قانون‌گذاری و نظارت بر قانون مشخص، تعیین کرده است، اما تا نماینده به حوزه انتخابی خود می‌رود مردم از او آب، برق، گاز و وام بانکی می‌خواهند، ونماینده، این موضوعات را باید از چه کسی پیگیری کند، آیا غیر از این است که من به عنوان نماینده باید از وزیر این مسائل را گدایی کنم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: تبریز که یک میلیون نفر جمعیتش از مشهد کمتر است، شش نماینده در مجلس دارد، ولی مشهد پنج نماینده دارد و تهران که سه برابر مشهد جمعیت دارد ۳۰ نماینده دارد، بنابراین حاصل این الگو، لابی گری در توزیع امکانات کشور می‌شود و تفاوت این توزیع بین شرق و غرب کشور، گویای این موضوع وبی عدالتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.