قدس آنلاین:حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: جریان اطلاع رسانی که بیشتر به صورت شایعه پراکنی در فضای مجازی نمود دارد بنگاههای شایعه پراکنی را بوجود آورده و به جریان اطلاع رسانی حقیقی در کشور آسیب می زند.

جریان غیرمتعهد خبری مردم را نسبت به رسانه دلسرد می کند/مجلس در خصوص موسسات غیرمجاز به وظیفه عمل نکرده است

قدس آنلاین به نقل ازجماران نیوز گزارش داد :نماینده مردم مشهدوکلات در باره راهکارهای مقابله باشایعه پراکنی در فضای مجازی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی نظام مند کردن این جریان رسانه ای به ویژه در فضای مجازی کشور است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به 'طرح نظام جامع رسانه' اشاره و بیان کرد: مجلس به دلیل وجود بار مالی برای دولت نتوانست این طرح را تصویب کند، طرحی که قرار است پایه ارائه خدمات حداقلی به خبرنگاران باشد لذا برای تصویب طرح نیازمند لایحه ای از سوی دولت هستیم.

* پولشویی با FATF رفع نمی شود

وی در ادامه همچنین گفت: برای مبارزه با پولشویی نیازمند قوانین هستیم اما مشکلات فعلی پولشویی کشور ارتباطی با الحاق به FATF ندارد بلکه مشکل به واسطه رانتها و سوء مدیریتها است. باید قوانین مربوط به پولشویی بازبینی شوند.
پژمانفر همچنین به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: دولت تنها مقصر شرائط موجود نیست و سایر قوا نیز در این بخش سهمی دارند اما بیشترین سهم متعلق به دستگاه اجرایی است.

* مجلس نخستین مقصر تجمعات غیرقانونی
وی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی نتوانست مطالبات مردم را از کانال قوه مققنه مطالبه کند چنانچه اگر مجلس در خصوص موسسات غیرمجاز به وظیفه خود به درستی عمل می کرد شاهد انبوه تجمعات مقابل موسسات مالی و اعتباری نبودیم.
این نماینده مجلس همچنین به تخلفات و رفتار برخی نمایندگان اشاره و بیان کرد: فردی که به عنوان مثال در مدت نمایندگی خود ۱۸ سفر خارجی رفته می تواند ادعا کند این سفرها مشکل قانونی نداشته و یا در زمان مرخصی وی انجام شده لذا کمیته رسیدگی به تخلفات نمایندگان از بررسی این نوع اقدامات ناتوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.