قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت : باید با توجه به شرایط کشور و مصالح عمومی تمرکز و نگاه بر آن باشد که مرجعیت رسانه های داخلی به عنوان ظرفیت تعاملی بین مردم و مسئولان حفظ شده و تقویت گردد.

مرجعیت رسانه های داخلی باید به عنوان ظرفیت تعاملی بین مردم و مسئولان حفظ شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در نشستی صمیمی با مدیران رسانه های استان که در آستانه هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و  روز خبرنگار برگزار شد؛ افزود : رسانه پنجره ای بین مردم و مسئولان و برقرار کننده ارتباطی متعادل بین آنان در راستای شفاف سازی عملکردها و انعکاس مسائل و مشکلات و چالش های دو سویه است.

 وی با بیان اینکه باید در این تعامل و مرجعیت صدای نیمه پر و خالی لیوان هر دو دیده شود، عنوان کرد : گذر از چالش ها و مسائل موجود و توطئه دشمنان این نظام، نیازمند همراهی، اتحاد، انسجام و همدلی در بخش های مختلف جامعه و مردم به عنوان پشتوانه اصلی است.

 وی  گفت : تقویت رابطه نظام مند مردم با دستگاه های اجرایی، توسعه محبت در جامعه، بسط خیر خواهی و دگرخواهی ضرورت امروز جامعه است.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور به ویژه با روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور نابخرد آمریکا، خاطر نشان کرد: آمریکا از هیچ اقدام مذبوحانه ای برای فشار به ملت ایران کوتاهی نمی کند و به بیان مقام معظم رهبری امروز ستاد جنگ خود علیه جمهوری اسلامی ایران را در وزارت خزانه داری و بر جنگ اقتصادی متمرکز کرده است.  

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی کارآمدی و کارایی لازم برای حل مشکلات مردم و جامعه را دارد؛ گفت: امروز بزرگترین دغدغه مسئولان، رفع مشکلات و گرفتاری های مردم بوده و در این مسیر از هیچ تلاش فروگذار نمی کنند

رشیدیان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی قدرتمند است، گفت : این نظام مشروعیت خود را از ارزش های الهی، اراده مردم و خواسته های بحق آنان یعنی کرامت، عدالت، استقلال، آزادی وپیشرفت که محور شعارهای مردمی در انقلاب اسلامی بود، گرفته است.

وی با بیان اینکه مردمی بودن رکن اصلی نظام و حکومت ماست، افزود : از این رو در مقابل هیچ هجمه و توطئه ای هراسی به خود راه نمی دهیم و دشمنان طی چهار دهه گذشته انواع توطئه ها را علیه این ملت و کشور به کار برده تا جایی که در سال ۸۸ قطبی ترین انتخابات را هم بهترین فرصت برای ضربه به نظام و کشور می دانستند، پشت سر گذاشتیم و امروز هم با همه تحریم ها و فشارهای اقتصادی بدانند که این مسیر را نیز با سربلندی طی می کنیم.

رشیدیان ادامه داد: باید این اطمینان و باور در مردم تقویت شود که تمامی مسئولان دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و تمام تلاش خود را برای رفع چالش های جامعه بکار می گیرند.

وی با اشاره به وجود برخی مسائل و چالش ها و نارضایتی ها در جامعه، گفت : مردم معتقد به اصلاح در درون سیاست ها و مدیریت های کشور برای تحقق خواسته های به  حق خود و تدام راه عزت، کرامت، پیشرفت کشور هستند و در این میان دشمن بیکار ننشسته و می کوشد در قالب جنگ اقتصادی و تشدید تحریم ها عرصه را بر مردم تنگ کند.

وی با بیان انکه آنان به نارضایتی ها امید بسته اند تا با اتکا بر آن موجی را ایجاد کرده و از ظرفیت های درونی برای رسیدن به مقاصد خود بهره گیرند و جنگ روانی که امروز در راستای جنگ اقتصادی دنبال می کنند با این هدف صورت می گیرد.

استاندار افزود : آنان جنگی هوشمندانه و ترکیبی از قدرت سخت و نرم را در کنار هم دنبال می کنند چنانکه در کنار اقدامات اقتصادی و تبلیغاتی، با تقویت گروه های تروریستی و تجهیز آنان سعی می کنند، ناامنی ایجاد کرده و به تصور خام شان می توانند با مجموع این اقدامات، به اختلاف بین مردم و مسئولان نظام  دامن زده و جمهوری اسلامی را پای قراردادی بنشاند که خود دیکته کرده و یا از درون متلاشی کنند.

وی اظهار کرد : در این میان رسانه ها ودستگاه های فرهنگی باید به کمک آمده و در این مبارزه و جنگ اقتصادی و روانی دشمن، نقش خود را عهده دار شده و در تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ آن تلاش نمایند.

 وی نقش رسانه ها را در توجیه افکارعمومی و مقابله با فشار رسانه ای دشمن تعیین کننده دانست و گفت :یکی از شاخص های حرکت در مسیر انقلاب اسلامی بعد از اهتمام به ارزش های الهی و انسانی؛ کسب رضایتمندی مردم دانست.

رشیدیان با تاکید بر اینکه دولت همواره در کنار مردم است، افزود : حق با مردم است و باید به ندای مردم پاسخ مناسب داده شود و با مردم گفت و گو کرد و حرف آنان را شنید.

وی عنوان کرد : باید شجاعت داشته باشیم و اگر جایی اشتباه کرده ایم پذیرفته و اعلام کنیم و هر جا هم خدمت کرده و عملکرد مطلوبی داشته ایم آن را طرح و از ان دفاع کنیم.

وی تصریح کرد : هر جا با مردم صادقانه مسائل را طرح کرده ایم، به سهولت پذیرفته و همراهی کرده اند و امروز هم این امر با همراهی و کمک رسانه ها ضرورتی جدی و اساسی است.

 وی با بیان اینکه  در شرایطی که آمریکا از هیچ اقدامی برای فشار بر ملت ایران کوتاهی نکرده و راهبرد خود را ایجاد تفرقه در بالا و فشار در پایین قرار داده، به طور قطع همدلی دولت و مردم و تمامی ارکان نظام موجب خنثی سازی این توطئه می شود و نقش رسانه ها در این امر برجسته است.

استاندار خراسان رضوی، افزود : این ذهنیت که مدیران در یک طرف و مردم در سویی دیگر هستند دیدگاهی اشتباه و آسیب زا برای کشور است باید بدانیم که همه ما در یک کشتی  بوده و همه موظف به درک متقابل در کنار هم برای حفظ و حراست از میراث شهدا، حفظ استقلال، آزادی، رفاه، امنیت و آرامش ملت ایران هستیم و باید به صورت تیمی هماهنگ با هم عمل کنیم.

رشیدیان در ادامه استقبال از نقد را یک ضرورت دانست و افزود: این نقد باید منصفانه و به دور از حب و بغض های سیاسی و جناحی باشد.

وی با اذعان به این موضوع که به طور قطع  در مدیریت امور ضعف هایی وجود دارد، تصریح کرد: حل این چالش باید در داخل کشور و از طریق اصلاح سیاست ها و مدیریت ها صورت پذیرد.

 استاندار خراسان رضوی گفت: همواره گفت و گوی با مردم،   شنیدن مطالبات آنان و حضور در بین آنان را به عنوان یک اولویت دنبال می کنیم.

رشیدیان عنوان کرد: تنها عملکرد صحیح و مطلوب دستگاه های اجرایی منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نمی شود بلکه تمامی دستگاه های فرهنگی، نهادهای مدنی و سمن ها نیز در این مهم نقش بسزایی دارند.   

وی گفت: برای گذر از این شرایط با تمامی اجزا و ارکان نظام، دولت و بخش های مختلف جامعه اعم از خصوصی و عمومی، با درک متقابل؛ برای اعتلای ایران اسلامی به عنوان میراث گرانقدر شهدا و ایثارگران باید تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.