عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مشکلات اقتصادی کنونی کشورمان نتیجه سوء مدیریت‌ها است و اگر دولت دست به ترمیم و بازسازی تیم کاری خود نزند مجلس ورود خواهد کرد.

مشکلات اقتصادی کنونی نتیجه سوء مدیریت‌ها است / دولت کابینه را ترمیم نکند مجلس وارد می‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: ما همانطور که در کشور شاهد رکود اقتصادی هستیم شاهد رکود تلاش، کار و پیگیری و نظارت را از سوی دستگاه‌های مربوط شاهد هستیم.

وی افزود: این رکود و سستی، کاهلی و تنبلی دستگاه‌های اجرایی باعث شد تا بخش اجرایی کشور آمادگی لازم را برای شرایط امروز کشور را نداشته باشد و ما بخش نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌ها هرج مرج دربازار را شاهد بودیم و مردم دچار خسارت‌های زیادی شدند و این‌ها همه نتیجه سوء مدیریت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می‌دادند کمتر مورد توجه قرار گرفت و این باعث وارد آمدن خسارات سنگینی به مردم شد و اعتبار دولت هم متعاقب آن زیر سؤال رفت.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: دولت منتظر بود که مگر دریچه‌هایی از غرب به رویش گشوده شود و خورشید برایش از غرب طلوع کند اما متأسفانه شاهد خورشیدگرفتگی از همه جهات در این باره بودیم و چیزی عاید ما نشد و این انتظار باعث شد تا آمادگی‌های کشور در حوزه اقتصادی، مراقبتی، نظارتی و ... از بین برود و این‌ها همه تحت‌الشعاع انتظار بی‌موردی قرار گرفت که ما از موضوع برجام داشتیم.

وی افزود:‌ دولت نیازمند یک نوسازی در بدنه مدیریتی و یک بازسازی دقیق و اصولی در حوزه اقتصادی است و می‌توان تهدید موجود در کشور را به فرصت برای تولید و بعد هم افزایش صادرات و رونق گرفتن بازارهای داخلی و مصرف کالاهای ایرانی تبدیل کرد و به نظر من فرصتی طلایی‌تر از این وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر ما بخواهیم چوب حراج به دارایی دولت بزنیم و بی‌حد و اندازه ارز را در اختیار عده‌ای خاص قرار دهیم و بعد هم ندانیم که این ارزها در کجا هزینه شده باز هم همان رویه گذشته را دنبال کرده‌ایم که خسارت به کشور را چندین برابر خواهد کرد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای ایرانی و نظارت بر سوء استفاده ‌کنندگان در بازار باید در دستور کار قرار گیرد و اگر مشکلی در این زمینه از نظر قانون‌گذاری وجود دارد مجلس آماده همکاری با دولت است.

وی با بیان اینکه جدیت خاصی در مجلس برای حل مشکلات در کشور وجود دارد افزود: مجلس دو سه ماهی صبوری می‌کند تا دولت خود تدبیری برای حل مشکلات بیندیشد و به اصلاح و بازسازی و نوسازی بپردازد و اگر اتفاق مثبتی در این زمینه نیفتد، مجلس به موضوع ورود خواهد کرد و ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: آقای رئیس‌جمهور باید تیم کاری خود را بازسازی و منسجم کند و اگر این کار را انجام ندهد حتماً‌ در مسیر راه نخواهد توانست پاسخگوی مطالبات مردم باشد و کار به جاهای باریکی خواهد کشید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.