قدس آنلاین: آماردقیقی از شهدای خبرنگار و رسانه در خراسان رضوی به صورت متمرکز در اختیار نیست اما دست کم در بایگانی بنیادهای شهید و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نام هشت خبرنگار و فعال رسانه ای به عنوان شهید ثبت شده است.

نام هشت خبرنگار شهید در خراسان رضوی ثبت شده است

برخی از این افراد کارمندان رسمی و شناخته شده ای هستند که حین انجام ماموریت خبری برای صدا و سیما، سازمام خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و یا روزنامه ها به شهادت رسیده اند و برخی نیز تنها برای ادای وظیفه و به عنوان کارمند رسانه های خبری در جبهه های هشت سال دفاع مقدس حضور یافته اند.

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجید حسینی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: نامهای ' مجید حجتی و امیر حلم زاده' به عنوان شهدای خبرنگار در این بنیاد ثبت شده است. شهید حلم زاده ۱۷ آبان ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مریوان و شهید مجید حجتی به عنوان خبرنگار صدا و سیمای خراسان از تربت حیدریه در جریان انعکاس رشادت رزمندگان در آذرماه ۱۳۶۰ در منطقه بستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: نام شش شهید در آمار این بنیاد به چشم می خورد که خبرنگار و یا کارمند رسانه های استان بوده اند.

سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی یکی از این شهدا را مهدی فرودی ذکر و بیان کرد: از این شهید که قلمی توانا داشت آثار نوشتاری ارزشمندی به جا مانده و می توان وی را یکی از شهدای خبرنگار شاخص در خراسان رضوی دانست.

وی اظهار داشت: شهید فرودی به عنوان خبرنگار صدا و سیمای خراسان چهارم دی ماه ۱۳۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: نام شهیدان گرانقدر 'علی اصغر محمودی، منوچهر سلطانی. حسین خدادوست' نیز به عنوان کارمندان صدا و سیما و 'شهید علی اکبر بزازان نوغانی' به عنوان صدابردار این رسانه در بایگانی این بنیاد ثبت شده است.

وی در خصوص رسانه های مکتوب و خبرگزاریها نیز گفت: شهید 'سیدمحمود سیدی بربر' از کارکنان روزنامه خراسان و همچنین عکاس مفقودالاثر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) کاظم اخوان هم از جمله دلاورمردان عرصه رسانه هستند که نام و نشان آنها در تاریخ درخشان ایثارگری این مرز و بوم ثبت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.