قدس آنلاین-رضا طلبی:وضعیت آشفته بازار این بار باعث شده است تا برخی کوره پزان نیز به بهانه پایین بودن قیمت آجر دست به اعتصاب بزنند به طوری که برخی شهروندان اعلام کرده اند که صبح امروز به برخی کوره پزی ها جهت خرید خرید آجر مراجعه کرده اند اما بارگیری صورت نگرفته است.

اعتراض برخی کوره پزان مشهد به پایین بودن قیمت آجر

یکی از این شهروندان گفت: علی رغم نیاز شدید به آجر اما هنگام مراجعه به کوره ای در همت آباد با عدم فروش و بارگیری اجر مواجه شدم.

محمد سعیدی در ادامه به قدس انلاین افزود: وقتی دلیل این کار را سوال کردم پاسخ دادند که بااین وضعیت تولید آجر به صرفه نیست.

یکی از کوره پزان مشهدی نیز دراین باره گفت: ارزانی قیمت آجر باعث شده است تا از دیروز تصمیم گیری در باره اعتصاب و عدم آن صورت بگیرد.

وی در ادامه به قدس انلاین افزود: هزینه های تولید آجر در حال حاضر بسیار بالا است و ادامه تولید آن به صرفه نمی باشد . زیرا در حالی که قیمت یک عدد آجر در حال حاضر 100تومان می باشد اما فقط کارگری که خشت ان را می زند برای هر آجر 40تومان دریافت می کند . در حالی که کارگری که خشت ان را به کوره می آورد نیز هزینه دیگری دریافت می کند و هزینه های سربار دیگری نظیر برق، گاز نیز به آن اضافه می گردد به طوری که ماه قبل ، برای کوره من 16 میلیون تومان  قبض برق آمده است و چگونه می توان بااین قیمت ارزان آجر این هزینه ها را پاسخ داد.

یک مقام مسئول در  اتحادیه کوره پزان مشهد نیز گفت: هرگونه اعتصابی را تکذیب می کنیم.

صالحی  با بیان این نکته که تعداد اندکی دست به اعتصاب زده اند که برابر مقررات با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت ، در ادامه به قدس آنلاین افزود: هیچ گونه پیش زمینه ای در این باره وجود نداشته است و دلیلی وجود ندارد که این اعتصاب صورت بگیرد .

وی تصریح کرد: رکود در بخش ساخت و ساز باعث شده است تقاضای چندانی طی سال های اخیر برای آجر وجود نداشته باشد و در حال حاضر کوره ها پر از آجر است وکمبود اجر واقعیت ندارد و   حاضر هستیم با قیمت 55 تومان  که کمتر از قیمت مصوب است  در اختیار متقاضیان صورت بگیرد.

شایان ذکر است این موضوع را از سامانه 124 نیز  پیگیری کردیم که اعلام کردند شهروندان از صبح امروز چندین بار تماس گرفته و اعتصاب کوره پزان را اعلام کرده اند که باعث شده است پرونده ای برای این موضوع تشکیل شده و موضوع مورد  بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.