هزاران نفر روز گذشته طی تظاهراتی علیه دولت نیکاراگوئه، به سرکوب پزشکانی که اخیار مخالفان مجروح را مداوا کرده بودند، اعتراض کردند.

حامیان پزشکان اخراجی علیه دولت نیکاراگوئه تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، معترضان این تظاهرات در راستای همبستگی با پزشکان شعار می دادند: ' بدرفتاری با پزشکان ممنوع'، ' زنده باد پزشکان'، 'پزشکان تروریست نیستند'.
پیش از این، گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دولت نیکاراگوئه شماری از پزشکانی را که معترضان مجروح را مداوا کرده و یا از آنها نگه داری می کردند را، تنبیه کرده است. براساس گزارش ها حدود ۱۰۰ پزشک در سراسر نیکاراگوئه به دلیل مداوا و مراقبت از آسیب دیدگان ناآرامی های ضد دولتی از کار اخراج شده اند.
گروههای حقوق بشری اعلام کرده اند که از زمان آغاز اعتراض های ضد دولتی در نیکاراگوئه از فروردین ماه تاکنون، ۳۱۷ نفر کشته و حدود دو هزار نفر دیگر زخمی شده اند.
سازمان کشورهای قاره آمریکا و واتیکان از درخواست معترضان از دانیل اورتگا برای کناره گیری از قدرت و یا برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت کرده اند اما رئیس جمهوری نیکاراگوئه اعلام کرده در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور دچار هرج و مرج خواهد شد و او قصد دارد تا پایان دوره اش در سال ۲۰۲۰ در قدرت باقی بماند.
به گزارش ایرنا، اعتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل (فروردین ماه) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین کسری بودجه پیشنهاد داد.
این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافته است.
دانیل اورتگا اخیرا در مصاحبه با بخش اسپانیایی شبکه آمریکایی سی ان ان و شبکه یورونیوز، از اقدامات نیروهای دولتی علیه معترضان دفاع کرد.
رئیس جمهوری نیکاراگوئه ضمن رد آمار بیش از ۳۰۰ کشته در جریان ناآرامی های چند ماه اخیر، آمار واقعی را ۱۹۵ کشته از جمله تلفات نیروهای پلیس و شبه نظامیان دولتی اعلام کرد.
اورتگا همچنین از پوشش ناآرامی های اخیر در رسانه های خارجی که اعلام کرده بیشتر شهروندان نیکاراگوئه خواستار کناره گیری وی از قدرت هستند، انتقاد کرد.
وی افزود: دلیل ریشه ای و واقعی این خشونتها عوامل آمریکایی بوده اند که طی دهه گذشته میلیون ها دلار هزینه کردند تا به اعتقاد خودشان در نیکاراگوئه دمکراسی اجرایی شود اما این پول ها در مسیر ایجاد بی ثباتی و تشویق به اقدامات مسلحانه منحرف شد. حقیقت این است که ما با یک دشمن قدرتمند روبرو هستیم که از طریق نظامی در نیکاراگوئه مداخله کرده است و این دشمن ما آمریکاست.
منبع: ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.