قدس آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب قوچان از بازداشت تحقیقی موقت 3 تن از پیمانکاران پروژه مسکن مهر این شهرستان برای بررسی بیشتر اهمال‌های صورت گرفته در این پروژه و عدم رعایت الزامات قانونی خبر داد.

بازداشت موقت 3 تن از پیمانکاران پروژه مسکن مهر قوچان / هزینه‌کرد بیت‌المال بیش از این در مسکن مهر جایگاهی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علی آذری ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی به‌همراه معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از واحدهای مسکن مهر این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی وضعیت مسکن مهر قوچان از چندی پیش در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته تا بتوان نگرانی‌های به‌حق شهروندان و ساکنین این منازل را رفع کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با یادآوری این موضوع که سازه انتخاب‌ شده برای مسکن مهر قوچان به‌گواهی مهندسان مربوطه در مکانی سیلاب‌گیر و زمینی نرم و اسفنجی ساخته‌ شده است؛ بیان کرد: این اتفاقات موجب شده با ورود کوچک‌ترین رطوبتی، زمین دچار نشست شود که مسئله به‌عینیت در برخی واحدها دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: موضوع به‌صورت کلی موردبررسی قرار می‌گیرد که آیا با توجه به‌اینکه هدف از سازه‌های مهر تهیه مسکن برای قشر ضعیف، مستضعف و نیازمندان مسکن بوده کم‌کاری‌هایی صورت گرفته یا نه و مصالح به‌کاررفته نیز مطلوب و قابل‌قبول بوده است یا از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیست؟

آذری با اشاره به‌اینکه آیا قراردادهایی که در این سازه‌ها و ساختمان‌ها منعقد شده با تشریفات قانونی بوده یا ترک تشریفات شده و موضوع به‌طور حتم پیگیری می‌شود؛ افزود: دستور تخلیه حدود 12 واحد صادر شده است، اما به‌نظر می‌رسد، مکانی که سازه مسکن مهر قوچان در آن قرار دارد و کلی از هزینه‌های بیت‌المال نیز در آن صرف شده مکان مناسبی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با تأکید بر اینکه مرکز مطالعات و پژوهش اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی باید در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ تصریح کرد: اگر این سازه‌ها مناسب برای سکونت نیست، باید به‌شهروندان اعلام شود تا جابه‌جایی‌ها و نقل‌مکان‌ها صورت بگیرد.

آذری یادآور شد: در این خصوص، پرونده‌ای در بازپرسی ویژه دادستانی این شهرستان تشکیل‌ شده و سه تن از پیمانکاران پروژه مسکن مهر نیز به‌صورت موقت بازداشت تحقیقی شدند تا با توجه به‌بحث عدم رعایت الزامات دولتی و بی‌مبالاتی پیمانکاران، اخذ توضیح از آنان صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه به‌نظر می‌رسد، هزینه کرد بیت‌المال بیش از این در مسکن مهر قوچان جایگاهی ندارد؛ خاطرنشان کرد: اگر از باب بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی و عدم رعایت الزامات دولتی به‌کسی صدمه جانی وارد شود، پاسخ سختی به‌مسببان این امر داده می‌شود، زیرا از چندی پیش زنگ‌های خطر به‌صدا درآمده و حجت در این زمینه تمام‌ شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.