قدس انلاین : رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مردم باید مراقب بوده و فریب تبلیغات پزشکی گمراه کننده در رسانه ها را نخورند.

مردم فریب تبلیغات گمراه کننده پزشکی در رسانه ها را نخورند

علی بیرجندی نژاد صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مردم فریب تبلیغات درمان های پزشکی با عناوین مختلف و یا طب اسلامی در رسانه ها و فضای مجازی را نخورند و حتما قبل از مراجعه به این گونه مراکز از صحت اقدامات آنها اطمینان حاصل کنند.

وی در خصوص دفع بهداشتی و عادی سازی زباله های پزشکی مشهد گفت: ۳۳ بیمارستان مشهد همگی دستگاه عادی ساز زباله را دارند و۱۴۷ درمانگاه مشهد نیز با سازمان مپ قرار داد منعقد کردند و بی خطر سازی زباله ها انجام می شود.

وی ادامه داد: حدود هزار مطب نیز با سازمان مپ قرارداد منعقد کردند و مابقی نیز ظرف چند ماه آینده این کار را انجام خواهند داد البته باید توجه داشت تمامی مطب ها زباله خطرناک و عفونی تولید نمی کنند و قانونگذار نیز بعضی پسماندها را عفونی تلقی نمی کند ولی آن دسته از مطب های مشمول همگی یا قرارداد بستند و یا ظرف چند ماه آینده اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: ما وظیفه داریم فرصت ارائه خدمات سلامت را برای مردم فراهم کنیم و اینکه مراجعه به برخی پزشکان  زیاد است وبه صورتی است که نوبت دهی ماهانه داده می شود مشکل فرهنگی است و ما پزشک متخصص منحصر به فردی نداریم که همه بخواهند به او رجوع کنند.

بیرجندی نژاد تاکید کرد:با لحاظ استانداردهای پزشکی، پزشک عمومی ۱۵ دقیقه و متخصص بیست دقیقه باید برای هر مریض وقت بگذارد و ما هم به رعایت این استاندارها اهتمام داریم در تمام دنیا پزشک خانواده وجود دارد و حدود ۹۰ درصد مشکلات توسط همین پزشک مرتفع می شود و در صورت نیاز به متخصص ارجاع می شود.

وی بیان کرد: تمام پزشکان بعد از فارغ التحصیلی در دوره های باز آموزی شرکت می کنند و تمدید پروانه طبابت منوط به حضور در این دوره هاست و اینکه در بعضی موارد به بیمار تجویز های متفاوتی ارائه می شود به خاطر تشخیص هایی است که در موارد خاص وبرای شیوه های متفاوت درمانی اخذ می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: ما وظیفه نظارت میدانی نداریم ولی در این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نظارت  بر نحوه عملکرد پزشکان را انجام می دهیم ولی اگر بیماری شکایت کند حتما پیگیری و در صورت اثبات تخلف با پزشک برخورد می شود.

بیرجندی اضافه کرد: فرهنگ اهدای عضو باید بین مردم فراگیر شود چرا که با پیشرفت علم پزشکی می توان از بسیاری اعضای بدن فرد اهدا کننده برای نجات افراد دیگری استفاده کرد.

وی  افزود: دانشکده طب سنتی در مشهد تشکیل شده است و به صورت علمی این کار انجام می شود ولی چیزی به نام طب اسلامی مورد تایید نیست و این دسته از افراد از احساسات مردم سوء استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.