قدس انلاین : دبیر طرح یار تابستانی از اجرای این طرح در 930 مسجد و پایگاه مقاومت خبر داد و گفت: در این طرح به 11 هزار مادر نحوه‌ بازی با کودک آموزش داده می‌شود.

آموزش بازی با کودک به 11 هزار مادر درمشهد
وجیهه رفایی ظهر امروز در نشست خبری طرح یار تابستانی که در محل حسینیه هنر برگزار شد؛ گفت: اوقات فراغت مساله بسیار مهمی است که همه دغدغه ما در این زمینه، بهره‌وری بیشتر از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

دبیر طرح یار تابستانی با بیان اینکه این طرح در ٣٨٠ مسجد و پایگاه‌های مقاومت حاشیه شهر و ۵۵٠ مسجد سطح شهر مشهد اجرا می‌شود؛ اضافه کرد: طرح یار تابستانی در مساجد و  پایگاه‌های مقاومت حاشیه شهر به‌صورت رایگان و دیگر مناطق با تخفیف ٨٠ درصدی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: بسته‌های قابل ارائه در این طرح شامل پنج بسته نشاط، حمایتی، مهارتی، ارتقایی و اثربخشی اجتماعی است که در هر کدام خدمتی متفاوت ارائه می‌شود.

رفایی با اشاره به‌اینکه خدمت رایگان مشروط به‌انجام فعالیت است؛ افزود: اینکه ما دائم مشغول تکرار مفاهیم باشیم، کار درستی نیست، به‌همین دلیل امسال ما در طرح بر آن شدیم تا طرح عملیاتی را پایه‌ریزی کنیم.

دبیر طرح یار تابستانی با اشاره به‌برنامه‌های ویژه‌ای این طرح و بسته نشاط؛ عنوان کرد: اردوی مجتمع آیه‌ها با عنوان تجربه یک عصر جنگی و اردوی مجتمع فرهنگی تفریحی امام رضا(ع) و کوهنوردی در پارک خورشید، از برنامه‌های این بسته است.

وی عنوان کرد: برای استفاده از این اردوها، پایگاه‌ها و مساجد مختلف باید فعالیت مشخصی که برعهده دارند، را انجام دهند و در اردو مجتمع آیه‌ها، لازم است، پایگاه‌ها نسبت به‌آموزش بازی کارآفر و مفاهیم اقتصاد مقاومتی به‌حدود ١۵ تا ٢٠ نفر اقدام کنند و نوجوانان هم پنج خاطره انقلابی از مردم محلی جمع‌آوری کند.

رفایی یادآور شد: درخصوص آموزش این بازی، پرسه ثبت‌نام برگزار و دوره آموزشی توسط رابطین ما در مسجد آموزش داده می‌شود.

دبیر طرح یار تابستانی اضافه کرد: تاکنون ٨ هزار نفر شرکت‌کننده در طرح ثبت‌نام کردند و در اردوها دخترها با مادر و پسرها با پدر امکان شرکت دارند.

وی متذکر شد: در پایان این طرح، حدود ۴٠ هزار خاطره انقلابی داریم که به‌چاپ می‌رسد.

رفایی با اشاره به‌بسته‌ حمایتی بانک اهدای جوایز برای افراد فعال و پویا؛ اظهار کرد: جوانان و نوجوانان باید تشویق شوند که در این بسته به‌کسانی که در «استاد بازی» شرکت کنند، حدود ٢٠٠ تا ۵٠٠ هزار تومان جایزه داده می‌شود.

دبیر طرح یار تابستانی با بیان اینکه رابطین در مساجد ۴٠ مهارت را رابط می‌بیند و باید به‌اعضای مسجد آموزش دهند؛ عنوان کرد: یکی از مهارت‌های آموزشی، نحوه‌ی بازی است که می‌تواند بیانگر نوع ارتباط موثر باشد.

وی گفت: ۶ هزار و ٧٠٠ نفر در استاد بازی شرکت‌کننده داریم.

رفایی درخصوص چگونگی شرکت در اردو مجتمع امام رضا(ع) بیان کرد: اردوی نیم روزه زیارت و مجتمع امام رضا(ع) به‌واسطه شرکت در طرح خوانش زیارت امین‌الله در چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود و استفاده از خدمات، زیارت حرم مطهر و پذیرایی و دریافت بسته فرهنگی از بخش‌های دیگر آن است.

دبیر طرح تابستانی با اشاره به‌طرح کتاب رسان؛ گفت: افراد پس از ثبت‌نام و دریافت امانی کتاب، می‌توانند نمایشگاه کتاب برگزار کنند و در ازای آن، بن ۵٠ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

وی طرح مطالعاتی شهید مطهری را از بخش‌های ویژه این طرح دانست و افزود: این طرح مطالعاتی در عرصه دانشگاهی برگزار می‌شود و تاکنون هم مورد توجه ٢٠٠ پایگاه قرار گرفته و از شرایط شرکت در آن می‌توان به سن ١٨ تا ٣٠ سال و داشتن مدرک دیپلم اشاره کرد.

رفایی با تاکید براینکه فیلم‌های جشنواره عمار بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ ادامه داد: مجموعه‌ای از این انیمیشن‌ها و فیلم ها در اختیار رابطین قرار می‌گیرد که می‌توانند برای اعضای مساجد خود به‌نمایش بگذارند.

دبیر طرح  یار تابستانی با تاکید بر اینکه ٧ هزار و ٢٠٠ نفر برای کوهنوردی در پارک خورشید ثبت‌نام کردند؛ افزود: افراد و نوجوانان حاضر در این مراسم می‌توانند گروه سرود و برنامه‌های فرهنگی خود را آنجا برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به‌اینکه بسته مهارتی ما دارای بازی است، عنوان کرد: هدف ما در انجام این طرح انجام بازی‌های جمعی برای افزایش مهارت است و در بازی «استاد بازی» 40 مهارت در 6 جلسه به‌افراد آموزش داده می‌شود.

رفایی با تاکید بر اینکه نهضت‌های هنری برای دختران و پسران در نظر گرفته‌ایم؛ افزود: گروه سرود برای پسران در نظر گرفته شده که طی آن کارگاه‌هایی برای مسؤولان گروه سرود برگزار می‌شود و افرادی که در آن شرکت می‌کنند باید در مراسم مختلف همچون راهپیمایی‌ها به‌ارائه فعالیت بپردازند.

دبیر طرح یار تابستانی نهضت هنری دختران را آموزش اوریگانی، کاشی و معرق کار دانست که طی آن به‌رابطین هر پایگاه آموزش داده می‌شود و آنها موظف به‌آموزش 15 تا 20 نفر هستند.

وی ادامه داد: اوریگامی و کاشی معرق‌هایی که توسط دختران نوجوان تولید می‌شود، هر کدام در دو نقطه از شهر به‌نمایش در می‌آید.

رفایی همچنین از برگزاری طرح «مادر بشی شادتر می‌شی» خبر داد که طی آن نحوه ارتباط مادران با فرزندان 3 تا 7 سال و چگونگی بازی با کودکان را آموزش می‌دهد.

دبیر طرح یار تابستانی گفت: بسته اثر بخشی اجتماعی نیز شامل اقدامات مشترک، زنتگ‌کار و رپایی نمایشگاه‌های موضوعی و مناسبتی است.

وی ادامه داد: اقدامات مشترک در هفته جهانی مساجد، عید قربان و روز پدران شهدا، هفته دفاع مقدس دهه محرم و بازگشایی مدارس انجام می‌شود که در آن به‌ارائه فعالیت‌های فرهنگی معنوی و اجتماعی پرداخته می‌شود.

رفایی درخصوص طرح «زنگ کار» نیز بیان کرد: در این طرح از نوجوانانی که در ایام اوقات فراغت مشغول به‌کار هستند، تقدیر می‌شود و مسابقه عکاسی «من و اوستا» هم در این بخش در نظر گرفته شده است.

دبیر طرح یار تابستانی در پایان از آخرین طرح در بسته اثر بخشی اجتماعی سخن گفت و ادامه داد: در نمایشگاه‌های موضوعی و مناسبتی، تخته شاسی‌هایی به‌صورت امانی به‌افراد سپرده می‌شود که باید در مکانی در معرض دید عموم مخاطبین قرار بگیرد و به‌تشکل‌هایی که عکس‌ها و گزارشات تصویری مناسبی ارائه دهند، هدایایی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.