کرج- مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان البرز گفت: این استان از نظر برخورداری از فضاهای آموزشی در جایگاه سی و یکم کشور قرار دارد.

البرز محروم ترین استان کشور به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی است

محمد دلاوریان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد : استاندارد سرانه فضای آموزشی در دنیا ۸/۳۹ متر مربع و این مقدار در کل کشور ۵/۱۸ متر مربع بوده که متأسفانه استان البرز با داشتن میانگین ۳/۲۸ متر مربع سرانه فضای آموزشی، در رتبه آخر کشور جای دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: این مقدار سرانه فضای آموزشی، زیبنده استان البرز نیست.

 محمد دلاوریان با بیان اینکه مشارکت خیرین نیک‌اندیش مدرسه ساز در امر مقدس مدرسه سازی ضروری است خاطر نشان کرد:  همواره در تلاش هستیم تا متناسب با محدودیت هایی که به لحاظ سرانه فضای آموزشی با آن مواجه هستیم اعتبارات بیشتری جذب کنیم، از همین رو با پیگیری های صورت گرفته ضریب تخصیص اعتبارات البرز ارتقاء یافته است.

بهره برداری از  ۱۶ مدرسه جدید از مهر ماه سال جاری

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی پیش رو از ۱۶ پروژه آموزشی با ۱۴۵ کلاس درس بهره برداری می شود گفت:  از مسئولین استانی و کشوری تقاضا داریم نسبت به تامین اعتبارات جهت رفع محرومیت سرانه فضاهای آموزشی البرز توجه بیشتری داشته باشند و از خیرین محترم نیز جهت تحقق این امر خداپسندانه دعوت به همکاری می کنیم.

وی با بیان اینکه ناحیه ۴ کرج متراکم ترین ناحیه از نظر جمعیت دانش آموزی است گفت: این ناحیه به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی شرایط مطلوبی ندارد و در تلاش هستیم تا متناسب با تعداد دانش آموزان محیط های آموزشی تازه بنا کنیم.

مدیرکل  نوسازی مدارس استان البرز گفت: رفع محرومیت استان از لحاظ  سرانه فضاهای آموزشی اولویت دارد لذا باید تلاش کنیم تا محیط آموزشی مناسبی برای دانش آموزان البرزی احداث کنیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به این که اداره نوسازی مدارس در شهرستان های البرز نمایندگی ندارد تنها ۴۰ نفر نیروی انسانی در این اداره مشغول فعالیت هستند که برای انجام امور به ۳ برابر این تعداد نیروی کار نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز در پایان گفت: از تمامی مسئولین مربوطه در سطح ملی و استانی تقاضا داریم تا نگاه ویژه ای به مدارس داشته باشند، همچنین خیرین بسیاری نیز علاقه مند به همکاری در این زمینه هستند که با سازوکار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آشنایی ندارند از همین رو رسانه ها نیز می توانند جهت توسعه سرانه فضاهای آموزشی نقش شایانی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.