رشت - مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به کمبود ۵۰ درصدی تولید برق نیروگاه های آبی کشور گفت: عدم کنترل مصرف برق، موجب فروپاشی شبکه سراسری می‌شود.

عدم کنترل بر مصرف برق موجب فروپاشی شبکه می‌شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از برق منطقه‌ای گیلان، عظیم بلبل آبادی با تقسیم بندی خاموشی ها به خاموشی های ناشی از حوادث و خاموشی های با برنامه افزود: اگر میزان برق مصرفی کشور بر تولید پیشی بگیرد، مرکز هدایت و راهبری و دیسپاچینگ مجبور است کنترل مصرف و مدیریت با برنامه را اعمال کند چرا که اگر حادثه ای در شبکه سراسری پیش آید، امکان فروپاشی کل شبکه وجود دارد.

وی تاکید کرد: بنا به ملاحظات و مسائل کشور و برای عدم فروپاشی شبکه خاموشی‌های با برنامه در کشور اعمال شده و شرکت برق منطقه ای دخل و تصرفی در آن نمی‌تواند داشته باشد.

بلبل آبادی ظرفیت اسمی تولید برق در گیلان را ۲ هزار و ۸۱۹ مگاوات عنوان و بیان کرد: سال گذشته این میزان ۲ هزار و ۸۱۸ مگاوات بود که اخیرا یک نیروگاه آبی به مجموعه اضافه شده است.

استان گیلان در حال حاضر دارای هفت نیروگاه بزرگ و کوچک می باشد.

بلبل آبادی در ادامه نشست خبری، پیک مصرف برق در گیلان از ابتدای امسال تاکنون را یک هزار و ۸۳۵ مگاوات ذکر و تصریح کرد: سال گذشته پیک مصرف در استان، ۱۹ مردادماه و به میزان یک هزار و ۲۰ مگاوات بوده است .

وی اضافه کرد: پیک مصرف امسال تا زمان حاضر نسبت به سال گذشته، شش و هفت دهم درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، قدرت عملی نیروگاه های استان تا ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات هم می رسد.

بلبل آبادی با یادآوری اینکه سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات انرژی مورد نیاز از طریق نیروگاه های آبی تامین شد، گفت: در سالجاری بدلیل خشکسالی و کمبود آب، ۵۰ درصد تولید از این نیروگاه ها کم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه برق گفت: در سال گذشته مصرف برق در کشور افزون بر ۵۵ هزار مگاوات بود که این میزان امسال به بیش از ۵۷ هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به نقش سیستم های سرمایشی در مصرف برق افزود: از ۵۷ هزار مگاوات برق مصرفی، ۲۰ هزار مگاوات مربوط به سیستم های سرمایشی است از این رو بایستی مصرف بهینه را دنبال کنیم.

گیلان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد، یک میلیون و یکصد هزار مشترک خانگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.