قدس آنلاین: سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از پذیرش ۱۲۶۸ دانشجو معلم در این دانشگاه از مهرماه جاری خبر داد.

پذیرش بیش از هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین رمضانعلی نیری اظهار کرد: استان خراسان رضوی دو پردیس و ۴ واحد دانشگاهی فرهنگیان دارد. از ۱۶ رشته مصوب در دانشگاه فرهنگیان کشور تمام آنها را داریم فقط برخی سال‌ها با توجه به سیاست‌های پذیرش دانشجو ممکن است در برخی رشته‌ها پذیرش نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی قطب علوم پایه در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: برای سال جاری در اکثر رشته‌ها پذیرش داریم. در پردیس شهید هاشمی نژاد که در سال گذشته فقط در رشته‌های علوم تربیتی، تربیت بدنی و استثنایی ورودی داشتیم امسال در ۱۱ رشته پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآور شد: در مجموع ۵۰۶ نفر اول مهر در پردیس خواهران پذیرش می‌شوند. در مجموعه پردیس برادران و واحدهای تابعه ۷۶۲ دانشجو در اول مهر خواهیم داشت. همچنین ۷۸۹ نفر فارغ التحصیل در کارشناسی پیوسته خواهیم داشت و ۱۹۶ نفر هم از دانشجویان ناپیوسته فارغ التحصیل می شوند، البته آنها به تعداد معلمان آموزش و پرورش اضافه نخواهد شد زیراآنها  کاردانی داشته‌اند و قبلا معلم بوده‌اند و در دانشگاه فرهنگیان کارشناسی گرفته‌اند.

نیری افزود: دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند  امکان ادامه تحصیل تا بالاترین سطوح تحصیلی را دارند. در کنکور کارشناسی ارشد  سال جاری ۳۰ رتبه یک رقمی و دورقمی از دانشگاه فرهنگیان استان داشته‌ایم.

وی در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه‌های فرهنگیان همان مراکز تربیت معلم سابق هستند. در تمام کشور مراکز تربیت معلم قدمت بالا دارند و نیازمند بازسازی‌اند، با این وجود خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان داریم. به طور مثال با افتتاح ساختمان جدید واحد علامه طباطبایی سبزوار امکانات بسیار خوبی خواهد داشت. واحد نیشابور ساختمان قدیمی دارد اما امکانات بسیار خوبی دارد. پردیس بهشتی از نظر امکانات خوابگاهی بازسازی شده است. امکانات ورزشی، سالن همایش و... دارد و در مجموع از پردیس‌های خوب کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.