شهرکرد-درآستانه گرامیداشت روز خبرنگار سرپرست دانشگاه شهرکرد در نشستی خبری از اصحاب رسانه تجلیل و در این مراسم از زحمات خبرنگار قدس آنلاین و روزنامه قدس نیز تجلیل شد.

تجلیل سرپرست دانشگاه شهرکرد از خبرنگار قدس آنلاین و روزنامه قدس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد، سعید کریمی دهکردی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: در حال حاضر فضای آموزشی دانشگاه شهرکرد ۱۴۷ هزار متر مربع می باشد و ۴۰ هزار متر مربع نیز در دست احداث و گسترش فضای آموزش این دانشگاه است.

کریمی دهکردی افزود: تعداد دانشجویان این مجموعه آموزشی ۶ هزار نفر می باشد که در ۳ مقطع کارشناسی با ۵۳ رشته، کارشناسی ارشد با ۸۲ رشته و دکتری تخصصی با ۴۸ رشته مشغول به تحصیل می باشند همچنین هیئت علمی این دانشگاه دارای ۳۳۳ عضو می باشد.

کریمی گفت:دانشگاه شهرکرد دارای  ۸ دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی،دامپزشکی، منابع طبیعی و علوم زمین ، علوم انسانی، علوم پایه، علوم ریاضی و دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان می باشد و همچنین دانشکده اقماری بروجن که در دست ساخت است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: پژوهشکده های فعال فناوری جمعی،زیست و فناوری، بیماری مشترک انسان و دام، مرکز تحقیقات آب و فناوری نانو در دانشگاه خدمت رسانی می کنند که این پژوهشکده ها ایده های دانشجویان را به تولید محصول می رسانند.

وی با اشاره به کسب افتخارات دانشگاه شهرکرد گفت: در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار در فهرست ۱ درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت و همچنین کسب رتبه ششم دانشگاه های کشور در سرانه تعداد طرحهای پژوهشی درون دانشگاهی، کسب رتبه هفتم دانشگاه های کشور در سرانه مقاله های نمایه شده در ISI به ازای هر پژوهشگر و کسب رتبه یازدهم سرانه دستاوردهای علمی- پژوهشی در بین دانشگاه های سراسر کشور در حوزه پژوهشی از دیگر افتخارات این دانشگاه می باشد.

کریمی افزود: انتخاب کرسی آزاداندیشی دانشگاه شهرکرد به عنوان کرسی آزاداندیشی برتر دانشگاه های کشور، کسب رتبه دوم منطقه ۴ کشور در ارزیابی عملکرد حوزه فرهنگی دانشگاه ها، کسب عناوین برتر سه دوره جشنواره ملی حرکت،کسب رتبه برتر منطقه ۴ کشور در جشنواره ملی رویشو کسب عناوین برتر جشنواره های مختلف کشوری و استانی نشریات توسط نشریات دانشجویی،از  افتخارات دانشگاه شهرکرد در حوزه فعالیت های فرهنگی است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: راه اندازی مرکز شتاب دهی و نوآوری در سال ۹۵، مرکز تخصصی آپا در سال ۹۶، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات،مرکز رشد دانشگاه و دفتر همکاری های علمی و بین المللی از جمله اقدامات در سال های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش یک و نیم برابری اعتبار پایان نامه ها ، افزایش آمار مقالات و شرکت در همایش های بین المللی که تیر ماه سال جاری ۷۲ مقاله و میانگین مقاله ها ۴۰۰ مقاله بوده ، تعداد ۸ کتاب چاپ شده تا تیرماه ۹۷ و چاپ ۴۵ جلد کتاب در سال گذشته، برگزاری همایش های ملی ، برگزاری نخستین همایش حفظ کلوس در سال ۹۷، برگزاری همایش آب برای حیاتی سبز از جمله اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهشی بوده است.

کریمی دهکردی افزود:همچنین هفدهمین همایش مکانیک هیدرولیک ایران که در شهریور ماه سال جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: اخذ مجوز برای ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای رقابت با سایر دانشگاه های سراسر کشور از دیگر اقدامات این دانشگاه بوده است و در حال حاضر ۳ دانشجو در مقطع ارشد مشغول به تحصیل هستند.

کریمی با اشاره به ظرفیت های خوابگاهی دانشگاه گفت:در حال حاضر ۴ خوابگاه پسران و ۴ خوابگاه دختران با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه وجود دارد که با کمک خیرین خوابگاهی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۶۰۰ نفر در حال ساخت و تکمیل می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه از لحاظ پوشش خوابگاه دختران تا حد قابل قبولی تکمیل شده است اما در زمینه خوابگاه پسران و خوابگاه دانشجویان متأهل نیاز به افزایش تعداد خوابگاه دارد که در این زمینه دانشگاه آمادگی دارد هر نوع همکاری با خیرین برای ساخت خوابگاه در دانشگاه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.