رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در روزهای اخیر، افزایش مبلغ حق بیمه را ناگزیر دانست اما تاکید کرد این افزایش ناچیز و توام با گسترش چتر بیمه ای خواهد بود.

افزایش حق بیمه در نتیجه کاهش ارزش پول ملی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران از رشد ۲۴ درصدی حق بیمه تولیدی و ۲۲ درصدی خسارت پرداختی در ۴ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین غلامرضا سلیمانی که دو هفته پیش سکاندار بیمه مرکزی شده در نشستی خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ما این ارقام را اعلام و اضافه کرد: در این مدت ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی و ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی برآورد شده  که در نتیجه صدور ۱۹/۳ میلیون فقره بیمه نامه (با رشد ۷/۷ درصدی) و ۱۶/۱میلیون فقره خسارت (با رشد ۳/۲۸ درصدی) بوده و بخش خصوصی سهمی ۶۶/۳ درصدی در خسارت پرداختی داشته است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری از اصلاح ساختارهای اقتصادی و متعاقب آن واگذاری بخشی از سهام بیمه ایران به بخش خصوصی و در راستای تقویت حضور این بخش در صنعت بیمه خبر داد.

سلیمانی در پاسخ به سوال دیگری از برنامه ریزی برای ادغام دو  و یا سه شرکت بیمه خبر و ادامه داد: این شرکتها قدرت توانگری و سهم اندکی در بازار دارند اما قطعا در این زمینه باید سهامداران تصمیم بگیرند و ما به عنوان مرجع نظارتی پیشنهاد این ادغام را به آنها ارائه کرده ایم ضمن اینکه از ایجاد شرکتهای جدید از سوی بخش خصوصی استقبال می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین به انتقال بدون مشکل بیمه های اتکایی خارجی به شرکتهای داخلی پس از خروج آمریکا از برجام خبر داد.

سلمیانی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در روزهای اخیر، افزایش مبلغ حق بیمه را ناگزیر دانست اما تاکید کرد این افزایش ناچیز و توام با گسترش چتر بیمه ای خواهد بود.

وی با اشاره به عقب ماندگی صنعت بیمه در سهم گیری از تولید ناخالص داخلی گفت: این سهم فعلا ۲/۳ درصد است اما مطابق برنامه ششم باید به ۳/۲ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.