کرج- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه مشکلات موجود در بازار به دلیل عدم نظارت بر عرضه کننده های مواد اولیه است، گفت: پتروشیمی و بورس کالا دراختیار چند مافیا بزرگ قرار داردو تا زمانی که جلوی آنها گرفته نشود مشکلات کشور پابر جاست.

مشکل بازارعدم نظارت دولت برعرضه کنندگان مواد اولیه است

رحیم بنامولایی درگفتگوبا خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه نوسانات ارزی مشکل کشوری است، گفت: این مشکلات در وهله اول به واحدهای تولیدی ودر نهایت به صنعت کشور آسیب ضربه جدی وارد می کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه تخصیص ارز، درستاد وزارتخانه متمرکزشده و در آنجا تصمیم گیری می شود، تاکید کرد: تخصیص ارز بایستی به استان البرز برگردانده شود چراکه هر کسی ارتباطات نزدیکتری با وزارتخانه داشته باشد موفق تر است.

بنا مولایی تصریح کرد: با توجه به اوضاع استراتژیک کشور و نیاز کشوربه تولید کالای ایرانی، بایستی واردات مواد اولیه کارخانه جات ساماندهی شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که درکشور به وجود آمده به دلیل عدم نظارت عرضه کننده های مواد اولیه دربازار است چراکه توزیع کننده هایی که از گذشته مواد اولیه خود را با دلار ۳۶۰۰ تومانی وارد کرده اند حالا با قیمت روز مواد اولیه خود را به کارخانجات عرضه می کنند و واحدهای تولیدی را به چالش می کشانند در نتیجه تولید کنندگان با کمبود مواد اولیه روبه برو می شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی شرکت ها ازاین اوضاع سواستفاده کرده و مواد اولیه را در انبارها نگه داشته اند، افزود: دراین راستا دولت و تعزیرات باید برخورد جدی کنند و ثبت سفارش ها را کنترل کنند واقلامی وارد کشور شود که مورد نیاز است.

وی درادامه گفت: دولت الکترونیک فقط برای شعاربه وجود نیامده است و کارشناسان مرتبط واردات در گمرکات باید بر ثبت سفارشات نظارت داشته باشند تا مانع سواستفاده فرصت طلبان ازاین وضع شوند.

بنا مولایی با بیان اینکه شهرک های صنعتی استان البرز نیز اوضاع مناسبی ندارند، گفت: در حال حاضر مواد اولیه در انبارها و گمرکات موجود است و همچنین کالای متروکه که در اختیاردولت قرار دارد بنابراین بایستی این مواد اولیه با نرخ دولتی به تولید کننده ها توزیع شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بااشاره به اینکه پتروشیمی و بورس کالا دراختیارچند مافیا بزرگ قرارگرفته است، گفت: تا زمانی جلوی مافیا گرفته نشود مشکلات درکشور پابر جاست چراکه فولاد و مواد پتروشیمی دردست چند نفر است که این مواد را خریداری می کنند و در بازار به قیمتی که خود تعیین می کنند عرضه می کنند.

بنا مولایی در پایان گفت:تولید کنندگان به علت عدم ثبات ارز تمام اجناس را نقدی باید بگیرند که فشار مضاعف به آنها وارد می کند و به علت عدم وجود نقدینگی کارخانه را تعطیل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.