ابوالفضل حسن بیگی اظهار داشت: مذاکره‌ای درباره موضوعات جدید با آمریکا صورت نمی‌گیرد و همان مذاکرات درباره برجام در حال انجام است و غیر از این مذاکره دیگری در دستور کار نیست. جمهوری اسلامی در چارچوب برجام طبیعتاً آن مسیری را که می‌رفته همان را ادامه می‌دهد.

صحبت از مذاکره جدید تنها جنگ روانی ترامپ است/ مذاکره‌ جدیدی در دستور کار نیست  

ابوالفضل حسن بیگی در مصاحبه با «قدس آنلاین» در واکنش به خبر مذاکره جدید از سوی رئیس جمهور آمریکا و مطرح شدن تعیین پیش شرط‌هایی برای مذاکره از سوی رسانه‌های عربی، اظهار داشت: صحبت از مذاکره جدید تنها جنگ روانی است و رئیس جمهور آمریکا در گذشته نیز چنین اقداماتی را در رابطه با کشورهای دیگر انجام داده است و فکر می‌کند جمهوری اسلامی هم مانند کره شمالی است بنابراین وارد بازی روانی علیه ایران شده و در حال حاضر که نزدیک ابلاغ بخش دیگری از تحریم‌هاست، تلاش می‌کند فضا را به سوی جنگ روانی سوق بدهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رئیس جمهور کشورمان هیچ ملاقاتی با ترامپ نخواهد داشت. جمهوری اسلامی در چارچوب برجام طبیعتاً آن مسیری را که می‌رفته همان را ادامه می‌دهد. هیچ کشوری امنیت ملی خود را با کسی معامله نمی‌کند، بنابراین جمهوری اسلامی هم درباره بحث موشکی و بنیه دفاعی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ترامپ در چهار موضوع شکست خورده است. وی از تمام قول‌هایی که به مردم آمریکا در انتخابات داده، یکی پس از دیگری عقب نشینی کرد و قرار بود که دشمن درجه یک عربستان سعودی باشد اما اکنون دوست درجه یک بن لادن است. آقای ترامپ در بحث برجام شکست خورد و در این باره تنها مانده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در خصوص ادامه مذاکرات هشت بار با رئیس جمهور تماس گرفته اما رئیس جمهور با ایشان گفتگویی نداشته است و چون در این عرصه خودش را بازنده می‌بیند سعی بر این دارد که ما را با جنگ روانی تسلیم کرده و پای میز مذاکره بنشاند. البته ترامپ با پیشنهاد مذاکره جدید درصدد بهره برداری برای افکار عمومی جامعه آمریکاست.

حسن بیگی افزود: کمیسیون امنیت ملی بر اساس مأموریت خود تحولات و اظهارات را رصد می‌کند. بنابراین باید گفت که مذاکره‌ای درباره موضوعات جدید صورت نمی‌گیرد و همان مذاکرات درباره برجام در حال انجام است و غیر از این مذاکره دیگری در دستور کار نیست.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.