رسانه‌های حکومتی کره شمالی در مطالبی خطاب به دولت آمریکا نوشتند در حالی که پیونگ یانگ حسن نیت خود را به آمریکا نشان داده، آمریکا تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

تحریم‌ها، مانع بهبود روابط کره شمالی با آمریکاست/واشنگتن باید حسن نیت نشان دهد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه در گزارشی نوشت اکنون که پیونگ یانگ با پایان دادن به برنامه آزمایش تسلیحات اتمی و با تحویل دادن اجساد نیروهای آمریکایی کشته شده در جنگ کره، «حسن نیت خود را نشان داده» است، آمریکا باید تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روزنامه «رودانگ سینمون» رسانه حزب حاکم کره شمالی از آمریکا به دلیل اقدامات مغایر با تعهداتش برای بهبود روابط دوجانبه انتقاد کرده نوشته که این اقدامات در حالی صورت گرفته که در حالی که کره شمالی برای نشان دادن حسن نیت خود اقداماتی از جمله تعلیق آزمایش‌های موشکی و اتمی، تخریب سایت اتمی و بازگردانی بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ جنگ دو کره را انجام داده است.

این رسانه کره شمالی ادامه داد، اظهارات توهین آمیزی از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد از جمله اینکه واشنگتن تحریم‌ها را تا زمانی که خلع سلاح اتمی کامل نشده باشد، کاهش نمی‌دهد و یا اینکه افزایش تحریم‌ها راهی برای افزایش قدرت مذاکره آمریکا است. 

رودانگ سینمون ادامه داد: «چطور ممکن است تحریم‌هایی که دولت آمریکا مانند یک چماق به عنوان بخشی از سیاست خشن علیه ما در برابرمان برافراشته، دو کشور را به سوی مودت سوق دهد؟».

این روزنامه به دولت آمریکا توصیه کرده با رفع تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ و توقف فشار به کره شمالی، از خود حسن نیت نشان دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خرداد ماه امسال با دیدار در سنگاپور به اولین سران دو کشور بدل شدند که با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. پس از آن نشست، طرفین سندی را امضا کردند که بر لزوم «اتمی‌زدایی از شبه جزیره کره» و حرکت به سوی عادی‌سازی روابط دوجانبه تأکید کردند.

هرچند آمریکا پس از این نشست رزمایش‌های مشترک دوره‌ای با کره جنوبی را تعلیق کرد، اما همچنان به اعمال تحریم علیه کره شمالی ادامه داده و حتی بر حجم این تحریم‌ها نیز افزوده است. این در حالی است که پیونگ‌یانگ سایت اصلی آزمایش اتمی خود و یک پایگاه موشکی را تخریب کرده و باقی‌مانده اجساد نظامیان آمریکایی را به واشنگتن تحویل داده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته مدعی شد که پیونگ‌یانگ همچنان به توسعه برنامه موشکی و اتمی خود ادامه می‌دهد. او این رفتار پیونگ‌یانگ را در تضاد با تعهدات کره شمالی توصیف کرد و از کشورها خواست تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را به دقت اجرا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.