قدس انلاین : معاون آبفار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۴۸۰ روستا در استان خراسان رضوی از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

۴۸۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می‌شوند

 نورالله قائمی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در محل پارک ملی تندوره اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در سال 1377 با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی در سطح روستاهای استان تاسیس شده و احداث، توسعه، بازسازی، نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آب شرب روستایی از جمله وظایف این شرکت محسوب می‌شود.

قائمی افزود: در حال حاضر افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر در قالب 587 هزار مشترک در 2479 روستای خراسان رضوی که حدود 92 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود، از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون آب شرب مردم روستاهای استان از 1300 مورد منبع آبی در قالب (چاه، چشمه، قنات، سد و رودخانه) با استفاده از 8500 کیلومتر خط انتقال و 13084 کیلومتر شبکه توزیع و 2128 باب مخزن ذخیره با ظرفیت بیش از 311 هزار متر مکعب تامین می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آبفای روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: از آنجایی که کیفیت آب شرب تحویلی به مردم همواره خط قرمز وزارت نیرو و این شرکت است، لذا آب شرب تحویلی به مشترکین روستایی همواره 114 پارامتر آب شرب با استفاده از 24 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب اندازه‌گیری و کیفیت آب شرب مردم روستاهای استان به طور مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

قائمی افزود: در حال حاضر حدود 1156 دستگاه کلرزن در سطح استان برای گندزدایی آب شرب در حال فعالیت بوده و مطلوبیت میکروبی و کلر باقیمانده آب به 98 درصد رسیده است، همچنین استفاده از سیستم های کلرزنی پیشرفته در سال های اخیر موجب افزایش مطلوبیت و کیفیت آب شرب روستاییان شده است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته آب شرب حدود 600 روستا از طریق تانکرهای سیار تامین می‌شد اما با تخصیص اعتبارات خوب از محل صندوق توسعه ملی و دولت به شرکت آب و فاضلاب این عدد به 480 روستا کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و بحران آب از عموم مردم و رسانه‌ها انتظار یاری و کوشش در جهت فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف خواستار یاری مردم در این زمینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.