قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه اگر به 3 مولفه حمایت از تولید داخلی، ارتقای کیفیت کالا و بهره‌وری در تولید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان شعار سال جاری را در عرصه فرهنگ و هنر نیز اجرایی کرد؛ گفت: اقتصاد هنر می‌تواند محور حمایت از کالای تولید داخلی باشد.

اقتصاد هنر می‌تواند محور حمایت از کالای تولید داخلی باشد/ حمایت از سینماهای خصوصی در مشهد ناچیز است
 علیرضا رشیدیان در اتاق گفت‌وگوی دولت با تشکل‌های فرهنگی هنری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، هدف از برگزاری این جلسات را هم‌افزایی میان 12 رشته مختلف فرهنگی و هنری دانست و گفت: این جلسات با اهدافی همچون ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، افزایش تاثیرات مهم خراسان رضوی در عرصه فرهنگ و هنر کشور و رشد تاثیرات خوبی که هنرمندان این استان در کشور دارند، برگزار شده است.

استاندار خراسان رضوی با ابراز خرسندی نسبت به‌جایگاه مهم این استان در عرصه فرهنگ و هنر کشور؛ متذکر شد: همه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی در هر مقام و سمتی که فعالیت درند، باید رسالت خود را به‌درستی نجام دهند.

وی با اشاره به‌اینکه اگر به 3 مولفه حمایت از تولید داخلی، ارتقای کیفیت کالا و بهره‌وری در تولید توجه شود، می‌توان شعار سال جاری را در عرصه فرهنگ و هنر نیز اجرایی کرد؛ تاکید کرد: اقتصاد هنر می‌تواند محور حمایت از کالای تولید داخلی باشد.

رشیدیان اضافه کرد: انتقال تجارب تشکیل اتاق گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سبب شد تا تلاش کنیم، هر سه ماه بکبار این اتاق گفت‌وگو را با اهالی فرهنگ و هنر نیز برگزار کنیم تا بتوانیم مشکلات موجود در این عرصه را که از طریق همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف قابل رفع است، حل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به‌دهه ولایت و دو عید بزرگ پیش‌رو؛ یادآور شد: رابطه میان سعادت و نشاط در جامعه براساس آنچه که در دین اسلام بیان شده، باید ایجاد شود و دهه ولایت فرصت مغتنمی برای هنرمندان است تا از ظرفیت مهم برای ایجاد نشاط و سعادت در جامعه بهره ببرند.

وی توسعه چرخه تولیدات فرهنگی و هنری را بسیار مهم دانست و بیان کرد: ارائه این تولیدات به‌مخاطبان با هر سلیقه و گروه ذهنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رشیدیان با اشاره به‌پیشرفت‌هایی که در ارتقای سوغات خراسان رضوی شده است؛ متذکر شد: سوغات این استان نیز این ظرفیت را دارد تا درراستای اقتصاد هنری مورد توجه مسؤولان و هنرمندان قرار گیرد.

نقش مهم تشکل‌های فرهنگی در ایجاد نشاط اجتماعی

در ادامه این جلسه، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نقش تشکل‌های فرهنگی در ایجاد نشاط اجتماعی را مهم دانست و گفت: دشمنان می‌دانند اگر اعتماد و امید جامعه ای را از مردم بگیرند، به‌اهداف خود رسیده‌اند، بنابراین، راهکار مهم برای مقابله با دشمنان، ایجاد جامعه ایده‌آل و شاداب است.

نیاز ضروری فیلمسازان به‌تجهیزات و بودجه

در ادامه این جلسه، رئیس انجمن سینمای جوان مشهد نیز با تاکید بر نیاز ضروری فیلمسازان خراسان رضوی به‌تجهیزات و بودجه لازم؛ گفت: ما فیلمسازانی داریم که با تجهیزات و امکنات کم موفق شده‌اند، افتخارات بسیاری را برای این سرزمین کسب کنند.

سیده نسرین شاه محمدی با ابراز خرسندی نسبت به‌فعالیت سینماهای سیار در برخی از شهرستان‌ها و روستاهای محروم از سینما در خراسان رضوی؛ متذکر شد: درراستای ایجاد نشاط اجتماعی، اگر شهرداری مشهد بسته حمایتی برای فعالیت‌های فرهنگی و سینمای کوتاه در حاشیه شهر قرار دهد، می‌توان برنامه‌های خوبی را در این بخش اجرایی کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم، جلسه‌ای میان هنرمندان و مسؤولان دستگاه‌های مختلف هر سه ماه یکبار برگزار شود و فیلمنامه‌های خوبی که توسط هنرمندان شهرمان نوشته می‌شود، معرفی شده تا هر دستگاه دولتی، به‌عنوان تهیه کننده هر فیلمنامه‌ای که به‌ساخت آن علاقمند است، فیلمنامه مذکور را انتخاب کرده و در مراحل تولید از آن حمایت مالی کند.

حمایت از سینماهای خصوصی در مشهد ناچیز است

در ادامه این جلسه، مدیر سینماهای سیمرغ و پیروزی نیز با اشاره به‌اینکه متاسفانه حمایت از سینماهای خصوصی در مشهد ناچیز است؛ گفت: به‌عنوان مثال، بازسازی پردیس سینمایی سیمرغ با بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در حالی انجام شد که دستگاه‌های دولتی هیچ حمایتی در این راستا انجام ندادند.

امیر حسین دبیرزاده بیان کرد: استقبال مردم از سینماهای پیروزی و سیمرغ بسیارخوب است، اما این سینماها هر کدام مدت طولانی است که فعالیت دارند و نیاز آنها به‌بازسازی طبیعی است.

انجام مراحل تاسیس خانه هنرمندان در مشهد

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز با ابراز خرسندی نسبت به‌انجام شده مراحل تاسیس خانه هنرمندان در مشهد؛ گفت: شکل‌گیری این تشکل فرهنگی، هنری با تایید وزارت کشور می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

احسان اصولی یادآور شد: براساس مصوبه قبلی این اتاق، مراحل بررسی برای ایجاد نشانی با عنوان «نشان مشهد» انجام شده و در آینده‌ای نزدیک در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی اعظای این شورا قرار می‌گیرد، این نشان علاوه بر اینکه به‌فعالان فرهنگی مشهد که در راستای هویت بخشی به‌این سرزمین فعالیت دارند، اهدا می‌شود، قرار است به‌فعالان این عرصه که غیرمشهدی هستند نیز اهدا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.