اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران با امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مرحله اجرا در آمد. با بازگشت تحریم‌های آمریکا، شرایط سیاسی و اقتصادی کشور سخت خواهد شد. اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید اقداماتی را در مقابله با این تحریم‌ها در پیش بگیرند و آمادگی لازم را داشته باشند، نکته‌ای است که رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار «قدس‌آنلاین» بر آن تأکید دارد.

 اقدامات لازم برای غافلگیر نشدن در برابر تحریم‌ها پیش‌بینی شده است

حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره آغاز اولین بسته تحریمی آمریکا، اظهار داشت: در داخل کشور نهادها و دستگاه‌های مختلفی سعی دارند به گونه‌ای عمل کنند که با اجرایی شدن بسته‌های تحریمی آمریکا و اقدامات این کشور برای مقابله با ایران، دچار غافلگیری نشوند و تمام تلاش‌ها و اقدامات اخیری که در روزهای اخیر از سوی مسئولان شکل گرفته در همین راستا است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: اینکه کشورهای دیگر چه اقداماتی انجام خواهند داد و جمهوری اسلامی باید تا چه زمانی منتظر بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا و اعمال حمایت‌های آن باشیم، موضوعی است بصورت مستمر و جدی در کمیسیون امنیت ملی در حال رسیدگی و پیگیری است. در نهایت باید گفت که سیاست مقاومت در مقابل تحریم‌های آمریکا به  بسته‌های پیشنهادی وابسته نیست بلکه استراتژی مقاومت بیشتر با یک نگاه ملی در حال پیشبرد است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو افزود: به هر حال کمیسیون امنیت ملی و دولت نیز تدابیر لازم را برای گذار از تحریم‌های آمریکا پیش بینی کرده و آن را مرحله به مرحله اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.