سخنگوی شورای شهر تهران مصوبه «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را مشمول شهردار پایتخت ندانست و گفت: با این وجود اگر مشکل یا ابهامی در این موضوع باشد آن را از طریق استسفاریه از مجلس شورای اسلامی حل و فصل می‌کنیم.

با حفظ افشانی سعی می‌کنیم  شهرداری بی‌ثبات  نشود

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ علی اعطا در نشست خبری درباره لیست مدیران بازنشسته شهرداری تهران گفت:لیستی از ۹۱  نفراز مدیران بازنشسته شهرداری که به نحوی مشمول مصوبه اخیر مجلس در رابطه با منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، به شورای شهر ارائه شده اما این لیست  اولیه و تا حدی غیررسمی است و باید صحت‌سنجی شود. با این وجود به نظر می‌رسد در صورت تأیید مصوبه یاد شده از سوی شورای نگهبان  ۴۴ از مدیران شهرداری باید از شهرداری خارج شوند.

وی با اشاره به این که لیست بازنشستگان شهرداری شامل جمعی از معاونین، مدیران کل، رؤسای شرکت‌ها و شهرداران مناطق می‌شود، به سرنوشت شهردار تهران پرداخت و گفت: ارزیابی های شورا نشان می‌دهد که آقای افشانی مشمول مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود و از موارد اشاره شده در  بندهایالف، ب و ج مصوبه یاد شده مستثنی است. در واقع هرچند در بند ب کلمه همترازی حذف شده اما این مصوبه قانون قبلی را  که شهردار را همتراز با وزرا دیده، ملغی نکرده است بنابراین از نظر شورا ایشان مشکلی برای ادامه کارش ندارد.

وی با بیان این که اگر مصوبه مذکور به همین شکل و بدون هیچ تغییری به تأیید شورای نگهبان برسد، دارای ابهاماتی است که برای رفع آنها باید از مجلس استسفاریه بگیریم. بنابراین شهردار تهران همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به این که شهرداری تهران درحال حاضر به یک ثبات مدیریتی رسیده است، گفت: از این رو تا روشن شدن موضوع از رسانه‌ها می‌خواهیم که به سن بازنشستگی شهردار دامن نزنند.

 در همین زمینه خبرنگار قدس‌آنلاین از سخنگوی شورای شهر پرسید که کارشناسان قبل از انتخاب شهردار پایتخت نسبت به بالابودن سن وی و همچنین در دست بررسی بودن طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هشدار داده بودند، با این همه شورا برخواسته‌اش اصرار ورزید و افشانی را به عنوان شهردار معرفی کرد ؛حال اگر از طریق استسفاریه مشخص شود که مصوبه یاد شده مشمول نامبرده هم می‌شود آن وقت وی نیز  به نوعی به سرنوشت آقای نجفی دچار می‌شود که این اتفاق یک کارنامه منفی برای شورای پنجم است؛ با این وجود سؤال این است که این موضوع آیا به  بی‌ثباتی بیشتر شهرداری نمی‌انجامد؟ که سخنگوی شورا گفت:سعی می‌کنیم این اتفاق نیفتد.

وی در ادامه در خصوص حذف ۲۴ نفر از سهمیه خبرنگاران، اظهار داشت: از نظر ما لیست طرح ترافیک خبرنگاران محرمانه نیست و در این خصوص هیچ موضوع محرمانه‌ای نباید وجود داشته باشد بنابراین اگر مشکلی وجود دارد باید اصلاح شود.

وی در همین زمینه از احتمال بازنگری در طرح ترافیک سال آینده خبرداد و گفت: هرچند طرح امسال خوب و قابل دفاع بود. ضمن این که سقفی برای صدور طرح ترافیک از سوی شورا تعیین شده بود که معاونت حمل و نقل نمی‌توانست بیش از آن صادر کند. بنابراین احتمال این که در سال آینده  این طرح مورد بازنگری قرار بگیرد و بر اساس آن سهمیه خبرنگاران کم یا زیاد شود، وجود دارد. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد تأثیرات احتمالی تحریم‌های جدید آمریکا بر شهرداری تهران هم گفت: برای اساس گزارشی که از تجربه تحریم های سال ۹۰ تا ۹۳ انجام شده در اختیار است با اعمال تحریم‌ها منابع درآمدی شهرداری از محل صدور پروانه‌ها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر مصارف و هزینه های شهرداری افزایش خواهد یافت بر همین اساس برخی اعضا پیشنهاد بازنگری در بودجه سال ۹۷ را داده‌اند که موضوع در جلسات ابتدایی شهریورماه  مورد بررسی شورا قرار می گیرد.

وی درخاتمه به بحث مسدود شدن تعدادی از حساب‌های شهرداری توسط سازمان تأمین اجتماعی و ورود مجلس به این ماجرا پرداخت و گفت:این موضوع مربوط به ماده ۳۷ و ۳۸ قانون تأمین اجتماعی می‌شود و از آن جایی که طی دو ماه گذشته شهرداری به دلیل شرایط مالی‌اش نتوانسته بخش عمده ای از مطالبات پیمانکارانش را بپردازد و از سوی دیگر اغلب پیمانکاران هم به اقدام به پرداخت بیمه نکرده‌اند، سازمان تامین اجتماعی اقدام به مسدود کردن تعدادی از حساب‌ها کرد که موضوع از طریق مقامات دو بخش در دست بررسی و حل و فصل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    بی قانونی و زد و بند و زیر پا گذاشتن قوانین با ادعای خدمت؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    گویا در مملکت قحط الرجال است که با رفتن افشانی ثبات شهرداری به هم می ریزد ؟ چه معمایی است که مسئولین بازنشسته و فرتوت مثل پستان مادر به پایه های قدرت و میزها چسبیده اند.