قدس آنلاین: به علت نبود مسافر قطار مسیر مشهد - نخجوان متوقف شده و در صورتی که ضریب اشغال صندلی این قطار به حد قابل قبولی برسد، این قطار مجددا راه اندازی خواهد شد.

توقف قطار مسیر مشهد - نخجوان به علت نبود مسافر

به گزارش قدس آنلاین  مدیرکل راه آهن خراسان گفت: حرکت این قطار از ابتدای تابستان متوقفتوقف قطار مسیر مشهد - نخجوان به علت نبود مسافر شده است و اگر نیمی از ظرفیت مسافری این مسیر تامین شود، می توان نسبت به راه اندازی مجدد قطار بین مشهد و منطقه خودمختار نخجوان اقدام کرد. محمدهادی ضیایی مهر افزود: پیش از این قطار مشهد - نخجوان با سه واگن ۴۰ نفره هر هفته مسافران را بدون ویزا بین مشهد و نخجوان جابه جا می کرد.

قطار مسافربری نخجوان - مشهد دیماه ۱۳۹۵ راه اندازی شد و پس از چند ماه فعالیت به دلیل پاره ای اشکالات فنی متوقف شد و دوباره ۲۱ دیماه ۹۶ سفر خود را از طریق جلفا - تبریز - تهران به مقصد مشهد از سر گرفت که برای دومین بار ابتدای تیرماه امسال متوقف شد.

شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان، راه اندازی حرکت این قطار مسافربری را برای گسترش گردشگری ۲ کشور همسایه و دوست مهم خوانده بود.

بیش از ۹۸ درصد از جمعیت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری جمهوری آذربایجان مسلمان و ۷۵ درصد آنان شیعه هستند. همه ساله تعداد زیادی از شهروندان شیعه جمهوری آذربایجان از جمله نخجوان سفرهای زیارتی به مشهد و سایر امکان دینی ایران دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.