رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد:در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره حضور دارند که در روزهای آتی عازم مکه مکرمه می شوند.

۵۲ هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین،حمید محمدی درباره آخرین آمار ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی اظهار کرد: از ۲۷ تیر ماه تا پایان پانزدهم مرداد ماه نزدیک به ۵۲ هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شده‌اند.

وی افزود: اعزام‌های مدینه منوره (مدینه قبل) از روز ۲۷ تیر ماه آغاز شد و اعزام‌های زائران ایرانی به جده(مدینه بعد) نیز از هفته گذشته آغاز شد و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی در خصوص اعزام‌ها وجود ندارد و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۳۳ هزار ۵۰۰ زایر ایرانی از طریق ۱۳۱ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد حدود ۲۶ هزار نفر بعد از ۶ روز اقامت در شهر پیامبر(ص) عازم مکه مکرمه شده اند.

محمدی افزود: اعزام زائران مدینه قبل به مکه مکرمه از سوی بخش حمل و نقل بین شهری ‌و از طریق اتوبوس انجام گرفته است؛ زائران در این فرآیند پس از احرام بستن در مسجد شجره عازم مکه مکرمه شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره حضور دارند که در روزهای آتی عازم مکه مکرمه می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت به پروازهای زائران ایرانی به جده اشاره کرد و گفت:  تاکنون بیش از ۱۸ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی با ۶۷ پرواز وارد فرودگاه جده شده اند که این عزیزان نیز پس از احرام بستن در جحفه به مکه مکرمه وارد شده اند که این زائران نیز پس از اقامت در این شهر و اتمام اعمال، عازم مدینه منوره خواهند شد.

محمدی در خصوص تعداد عوامل حاضر در سرزمین وحی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل وارد مدینه منوره و مکه مکرمه شده اند و به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی افزود: پرواز زائران ایرانی به مدینه منوره تا روز ۱۹ مرداد ادامه می یابد و مقصد سایر پروازها جده خواهد بود؛ پروازهای بازگشت زائران از تاریخ ۴ تا ۲۴ شهریور انجام می‌گیرد.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.