ساری- رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران از افزایش ۲۰ درصدی دانشجو در این دانشگاه طی دو سال گذشته در مازندران خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر جعفری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه معدل پذیرش دانشجو در کل کشور افزایش داشته است، اظهار کرد: در سطح کشور با رشد ۱۶ درصدی دانشجو مواجه بودیم اما مازندران جزو استان های پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار دانشجو در ۲۳ مرکز علمی کاربردی مازندران مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: ۶۰ درصد دانشجوها در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد دیگر در مقطع کارشناسی آموزش می بینند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران کاهش دانشجو در کشور را ناشی از تغییر هرم سنی جمعیتی کشور و کاهش انگیزه ادامه تحصیل بین خانواده ها عنوان کرد و گفت: تغییر فرهنگ و رویکرد خانواده ها و کیفیت بخشی در فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی موجب شد شاهد رشد تعداد دانشجویان باشیم.

جعفری ادامه داد: در راستای کیفی سازی فعالیت های دانشگاه، بیش از ۲۰۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور که کیفیت خوبی نداشتند، تعطیل شدند که از این میان، دو مرکز در مازندران بودند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با چگونگی کیفی سازی آموزش ها خاطرنشان کرد: برای اولین بار جذب مدرسان را همانند دانشگاه های بزرگ کشور بصورت فراخوان برگزار کردیم و همه مدرسانی که با دانشگاه همکاری داشتند هم در پروسه جذب شرکت کردند.

جعفری با اشاره به اینکه بحران بیکاری چاره ای جز توجه به آموزش های مهارتی در دانشگاه ها باقی نگذاشته و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود، افزود: بر اساس آمارها تنها ۲۰ درصد آموزش ها به آموزش های مهارتی اختصاص دارد و در این راستا دانشجویان باید بگونه ای تربیت شوند که پس از فارغ التحصیلی، بتوانند شغل ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه استقبال از رشته های نظری همچون حقوق و حسابداری زیاد است، از باطل کردن ۸۰ درصد کدرشته هایی که حقوق تدریس می شد، خبر داد و از خانواده ها خواست رشته هایی را انتخاب کنند که منجر به کسب و کار شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران در پایان به برگزاری اولین مدرسه تابستانه کسب و کار در مازندران با حضور ۲۰۰ دانش آموز اشاره کرد و گفت: همچنین ۵ رویداد کارآفرینی دانش آموزی و استارتاپ دانش آموزی را برگزار کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.