قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال در مشهد یک روز را به سینمایی، دینی، معنویت دار و بین ادیان اختصاص خواهیم داد.

سهمیه خراسان رضوی برای بیمه خبرنگاران بزودی مشخص میشود/برای ساخت سالانه دوفیلم درمشهد قرارداد بستیم/توافقات برگزاری جشنواره فیلم فجر انجام شد

دکتر جعفر مروارید با حضور در تحریریه قدس آنلاین در خصوص وضعیت بیمه خبرنگاران گفت: از آن جایی که خبرنگاری یک شغل حساس محسوب می‌شود باید حمایت‌های بیمه‌ای به نحو خوبی صورت بگیرد به همین دلیل نگاه وزرات ارشاد حمایت از این مشاغل حساس است به شکل متمرکز از تهران برای بیمه ثبت نام صورت می‌گیرد وهر ساله در این خصوص سهمیه‌ای وجود دارد که فرد می‌آید ودرسامانه درخواستش را می‌دهد و به شکل متمرکزاز تهران سهمیه بندی می‌شود کاری که ما در مشهد انجام می‌دهیم این است که می‌آییم و خبرنگاران  را به این سامانه معرفی می‌کنیم.

وی افزود: درحال حاضر حدود ۱۳۰ نفر دراین خصوص بیمه شده‌اند و ۱۴۰نفر دیگر هم در نوبت هستند واز آن جایی که این سامانه با یکسری مشکلات اداری مواجه شد درحال حاضر غیر فعال است واین قضیه بیمه از طریق معرفی به صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران انجام می‌شود. قراربراین شده که هرساله سهم صندوق روزنامه نگاران دراین صندوق مشخص و تا پایان شش ماهه اول تعیین شود. چون اول باید سهمیه کل روزنامه نگاران در صندوق و بعد هم توزیع استانی اش مشخص شود تا ما هم بتوانیم در اینجا این مساله را مدیریت کنیم.

مروارید در ادامه در خصوص برنامه های اداره ارشاد برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن سال جاری گفت: جشنواره فیلم فجر امسال به دلیل توافقی که با موسسه اکو و بنیاد سینمایی فارابی داشتیم بنا شد که در فضای شرق  کشور و با تمرکز بر ظرفیت بین المللی مشهد و بارگاه منورامام رضا (ع) یک روز را به بحث سینمایی، دینی، معنویت دار و بین ادیان اختصاص بدهیم .قراردادی بسته شده که برای حمایت از سینمای بین المللی بین ادیانی از سوی موسسه بین المللی ااکو که ده کشو را پوشش می دهد اقداماتی انجام شود.  علاوه بر ان با سینمای فارابی تفاهم نامه ای را امضا کردیم که بتوانیم صندوق حمایت از سینماگران جوان را هم داشته باشیم و هرسال از دو فیلم حمایت کنیم .

وی افزود: همچنین قصد داریم  مروری براثار بین المللی داشته باشیم و ضمن میزبان از سینما گران خارجی بتوانیم  فضای مشهد که یک فضای بین المللی است را به عنوان یک نمونه از ظرفیت جهان اسلام  معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.