انجمن روزنامه نگاران مسلمان دربیانیه ای هشدار داد که با ادامه روند فعلی و فقدان حمایت های لازم از سوی دولت و تعطیلی مطبوعات، بیم آن می رود که خبرنگاران در ردیف بالاترین آمار بیکاران کشور باشند.

تداوم روند کنونی موجب بیکاری حجم انبوهی از خبرنگاران می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن روزنامه نگاران مسلمان، انجمن روزنامه نگاران مسلمان به مناسبت ۱۷ خرداد، روز خبرنگار بیانیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است.
هفدهم مردادماه گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز "خبرنگار" یادآور مجاهدت های حق طلبانی است که بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کردند.
در این بیانیه با تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه ای کشور و راویان خبر، بر ضرورت توجه دولت به مشکلات صنفی خبرنگاران تاکید شده و آمده است: نباید اجازه داد تا کرامت این صنف به دلیل مشکلات معیشتی و آثار تورمی در جامعه دچار خدشه واقع شود.
این بیانیه می افزاید: در شرایطی که رسانه های ایران(خبرگزاری ها، رسانه های دیجیتال و مکتوب) در خط مقدم جنگ رسانه ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، مع الاسف متولیان امر آن طور که باید درانجام وظیفه حداقلی خود برای پشتیبانی از قاطبه رسانه ها اقدام محسوسی نداشته و همچنان برای بهبود وضعیت این صنف وعده سر می دهند.
انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرده است: آن طور که پیداست، برخلاف وعده وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار نگرفته و این وزارتخانه با عملکرد کنونی خود نتوانسته است از حقوق اهالی مطبوعات صیانت کند و لذاست که به دلیل افزایش سرسام آور قیمت کاغذ شاهد تنزل تیراژ مطبوعات سراسری و حجم انبوه تعطیلی مطبوعات خصوصی و محلی هستیم.
در بخشی دیگر از این بیانیه تصریح شده است: یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی رسانه ها بالاخص رسانه های مکتوب، عدم شفافیت در شیوه محاسبه یارانه کاغذ و حذف فله ای مطبوعات بخش خصوصی از یارانه دولتی است که امیدواریم مسئولان امر در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه تجدیدنظر اساسی کنند.
انجمن روزنامه نگاران مسلمان دربیانیه خود خواستار توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشکلات صنفی خبرنگاران، عکاسان، کارتونیست ها و مشاغل مرتبط با رسانه از قبیل بیمه پایه، بیمه تکمیلی و تسهیلات بانکی آنان شده و خاطرنشان کرده است:با روند فعلی وضعیت اقتصاد رسانه ها، بیم آن می رود که صنف روزنامه نگاران در ردیف بالاترین آمار بیکاری قلمداد شوند و این نه تنها زیبنده کشور نیست بلکه سهم مهلکی بر رکن چهارم دموکراسی بشمار می رود.
نجمن روزنامه نگاران مسلمان بار دیگر بر ضرورت توجه جدی دولت به امنیت شغلی خبرنگاران شد و تاکید کرد: رسانه ها همواره در پیشانی جنگ دشمنان علیه ایران هستند و اکنون که دشمنان علاوه بر جنگ رسانه ای و نبرد نرم، وارد فاز جنگ اقتصادی با کشورمان شده اند، متولیان امر باید بیش از پیش در تقویت و پشتیبانی این صنف تلاش موثر داشته باشند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.