رشت- درسه ماهه بهار امسال بالغ بر ۱۹ میلیون لیتر نفتگاز و نفت سفید توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان برای ادوات کشاورزی در استان گیلان توزیع شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۰۰ درصدی مصرف سوخت کشاورزان گیلانی در فصل کاشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ؛مجموع ادوات کشاورزی استان که مشمول استفاده از سوخت یارانه ای هستند۲۴ هزار و ۶۴۳ دستگاه (تراکتور ، تریلر و موتورپمپ آب ) است که در فصل کاشت(از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه امسال) مجموعا ۱۹ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۲۵۵ لیتر نفتگاز به آنها اختصاص یافت .

کاهش بارندگی در سه ماهه بهار امسال و استفاده از آب چاه برای تامین آب کشاورزی از جمله دلایل افزایش مصرف سوخت ( نفت سفید) در فصل کاشت بود .

 توزیع سوخت بخش کشاورزی در قالب۹ ناحیه تحت پوش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان (  مرکزی رشت ، آستارا ، انزلی ، رودبار ، رودسر ، فومن ، صومعه سرا ، تالش و رودبار  ) انجام می شود وآمار های دریافتی حاکیست که بیشینه مصرف سوخت کشاورزی امسال در ناحیه مرکزی با مصرف شش میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۰۰  لیتر و کمینه آن در ناحیه آستارا با مصرف ۳۸۹ هزار و ۷۵۰ لیتر بوده  است .

شایان توجه است که مهمترین شاخصهای تخصیص سوخت به کشاورزان میزان سطح زیر کشت ، نوع و تعداد ادوات کشاورزی است که در راستای کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه پس از درخواست مالک ، راستی آزمایی و تایید سازمان جهاد کشاورزی استان ، ازطریق این شرکت تامین و توزیع می شود .

قابل توجه است که کشاورزان برای دریافت سوخت ابتدا باید مدارک مورد نیازرا در پایگاه اینترنتی تجارت آسان ؛ ( HTTPS://TEJARATASAN.NIOPDC.IR) اسکن کرده که این سوابق توسط سازمان جهاد کشاورزی بررسی ، تأیید و سپس مقدار سهمیه توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به آنها اختصاص می یابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.