قدس آنلاین :۴ هزار و ۴۰۰ خانه شخصی بدون مجوز در حوزه اسکان مسافر در کلانشهر مشهد فعال هستند.

فعالیت ۴ هزار و ۴۰۰ خانه مسافر بدون مجوز در مشهد

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی فعالیت ۴ هزار و ۴۰۰ خانه مسافر بدون مجوز در مشهد گفت: هم اکنون افزون بر پنج هزار خانه شخصی در حوزه اسکان مسافر در سطح کلانشهر مشهد فعالیت دارند.

مهدی فروزان افزود: از مجموع این تعداد واحد حدود ۶۰۰ خانه شخصی با دریافت 'مجوز موقت فعالیت' به عنوان خانه مسافر دایر هستند و بقیه به صورت غیرمجاز در زمینه اسکان مسافران و ارائه خدمات اقامتی فعالیت دارند.

وی گفت : خانه های شخصی علاوه بر اینکه در ارائه خدمات تحت هیچگونه نظارتی قرار ندارند پرداخت عوارض و مالیات هم از سوی مالکان آنها صورت نمی گیرد که همه این موارد باید با برنامه ریزی مشخص و معین مدیریت شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: کمیته مقابله با دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن غیرمجاز اقامتی در ستاد تسهیلات سفر استان تشکیل شده است.

وی افزود: در قالب این کمیته به دنبال آن هستیم که از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خانه مسافرهای دارای شرایط و ضوابط اقامتی به عنوان زیرمجموعه هتل آپارتمانها مجوز دریافت کنند. از این طریق علاوه بر کنترل و رعایت دائمی ضوابط فعالیت خانه های شخصی کمرنگ خواهد شد.

فروزان گفت: از طرف دیگر نیز برخورد با خانه های شخصی مسافرپذیر با جدیت بیشتر و برنامه ریزی هدفمند انجام می شود.

خراسان رضوی با ۱۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری و اقامتی رتبه نخست کشور در این حوزه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.